۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵

مدیرکل تعاون مازندران:

۷۴۰۰ فقره مجوز مشاغل خانگی در مازندران صادر شد

۷۴۰۰ فقره مجوز مشاغل خانگی در مازندران صادر شد

ساری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از کاهش صدور مجوزهای مشاغل خانگی در استان خبر داد و گفت: برای هفت هزار و ۵۰۰ فقره مجوز صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری پیش ازظهر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به رشد ۲۵ درصدی توزیع منابع اعتباری مشاغل خانگی ادامه داد: میزان صدور مجوز اشتغال مشاغل خانگی در استان افزایش یافته است.

وی با اظهار اینکه در سال گذشته هفت هزار و ۴۰۰ مورد مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است، گفت: مدت زمان صدور مجوز خانگی از ۱۲ روز به سه روز کاهش یافته است.

وی از افزایش بیش از دو برابری صلاحیت صادره شرکت‌های خدماتی تأمین کننده نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: شمار شرکت‌ها از ۱۶۰ واحد در سال ۱۴۰۰ به ۳۲۳ واحد در سال جاری رسیده است.

باقری کاهش مدت زمان رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، افزایش دستمزد، افزایش نظارت بر حسن اجرای قانون کار و آئین نامه‌های حفاظتی و بهداشتی در راستای صیانت از نیروی کار را از دیگر دستاوردها برشمرد.

مدیرکل تعاون مازندران با اشاره به افزایش بازدید از کارگاه‌های پرخطر استان در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: امسال چهار هزار و ۶۰۰ مورد بازدید از این واحدها صورت گرفته است.

وی رشد اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه‌های مشمول با هدف برقراری عدالت مزدی را از دیگر طرح‌ها بیان کرد و گفت: امسال ۳۰۰ کارگاه مشمول اجرای طرح شدند.

کد خبر 6008975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha