۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۱۷

در دهه فجر؛

۱۹۰ پروژه در شهرستان قوچان به بهره‌برداری می‌رسد

۱۹۰ پروژه در شهرستان قوچان به بهره‌برداری می‌رسد

قوچان- فرماندار قوچان گفت: هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر ۱۹۰ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۳۰۴ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح‌شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی صفایی عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امروز گام دوم انقلاب اسلامی در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برداشته خواهد شد و امیدآفرینی محور اصلی پروژه‌های دهه فجر در این شهرستان قرارگرفته است.

فرماندار قوچان با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام علیرغم اینکه کار مشکلی بوده یکی از اهداف دولت و رئیس‌جمهور به شمار می‌آید، افزود: بر اساس آمار جمع‌بندی شده هم‌زمان با دهه فجر ۲۰۰ پروژه عمرانی بااعتباری بالغ‌بر ۳۳۰ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۹۰ پروژه بااعتبار ۳۰۴ میلیارد تومان مربوط به بخش افتتاحیه و ۱۰ پروژه نیز بااعتبار ۲۶ میلیارد تومانی به حوزه کلنگ زنی اختصاص دارد.

صفایی بیشترین حجم اعتباری را مربوط به دستگاه‌های اجرایی شرکت برق، مدیریت درمان تأمین اجتماعی و آموزش‌وپرورش دانست و خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم دهه فجر افتتاح پست توزیع برق است و چون در لیست پروژه‌های هفته دولت قرار داشت اعتبار آن از لیست پروژه‌های دهه فجر امسال حذف شد اما به‌عنوان یک پروژه مهم بااعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان و حضور مسؤولین استانی یا کشوری افتتاح رسمی می‌شود.

فرماندار قوچان ادامه داد: پروژه پلی کلینیک تأمین اجتماعی قوچان نیز بااعتبار ۹۰ میلیارد تومان یکی دیگر از پروژه‌های دارای اهمیت این امسال است و پس‌ازآن بیشترین آمار پروژه‌ای با ۶ پروژه و اعتبار ۴۳ میلیارد تومان به آموزش‌وپرورش اختصاص دارد.

وی بابیان اینکه علاوه بر برپایی میز خدمت هم‌زمان با نماز جمعه توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به‌منظور پاسخگویی به مردم، گفت: دیدار با امام‌جمعه، نواختن زنگ انقلاب، عطرافشانی گلزار شهدا، یادواره شهدای بخش قوچان عتیق، مسابقات ورزشی و… از دیگر برنامه‌های این ایام در کنار افتتاح و کلنگ‌زنی‌های عمرانی خواهد بود.

صفایی با یادآوری این موضوع که در زمینه انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز تاکنون تعداد افراد صلاحیت شده به ۳۰ نفر رسیده است، بیان کرد: برای حوزه انتخابیه قوچان و فاروج ۲۷ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و ۳ نفر نیز تغییر حوزه انتخابیه برای مشهد و شیروان داده‌اند.

فرماندار قوچان تعداد شعب پیش‌بینی‌شده برای اخذ رأی در این حوزه انتخابیه را ۲۳۹ شعبه دانست که تنها حوزه انتخابیه دو استان در کشور محسوب می‌شویم و تصریح کرد: ۵۵ شعبه به شهرستان فاروج در خراسان شمالی و ۱۸۴ شعبه نیز به قوچان اختصاص دارد و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی نیز روند برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج ۶۳ درصد بود که نشان از شورونشاط انتخاباتی در این شهرستان دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال هم همین شورونشاط انتخاباتی با حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی رقم بخورد.

صفایی ادامه داد: تاکنون آمار رسمی برای واجدین شرایط شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برای این حوزه انتخابیه اعلام‌نشده و ثبت‌احوال در حال احصای آمار است اما به‌طورکلی ۷۰ درصد کل جمعیت را واجد شرایط اعلام می‌کنند.

کد خبر 6009503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha