۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۱

معاون رییس جمهور:

الگوی دفاع مقدس امروز در حوزه اقتصاد کمک می کند

الگوی دفاع مقدس امروز در حوزه اقتصاد کمک می کند

کرمان- معاون رییس‌جمهور گفت: الگوهای ما در دفاع مقدس و حوزه های دفاعی و امنیتی امروز در حوزه اقتصاد به ما کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، داود منظور پنج شنبه در مراسم بزرگداشت سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن در مصلای امام علی (ع) کرمان گفت: امروز علاوه بر جنگ اقتصادی، درگیر تهدیدات امنیتی هم هستیم و دشمنان تلاش می‌کنند با تهدید امنیت کشور جلوی رشد و شکوفایی ملی و اقتصادی را سد کنند.

منظور افزود: خوشبختانه توانمندی نظامی و امنیتی به گونه‌ای است که هر تهدیدی را به یک فرصت بزرگ تبدیل می‌کند و از افتخارات انقلاب، خودکفایی کشور در تأمین تجهیزات و ظرفیت‌های دفاعی است و کشورمان در حوزه صنایع دفاعی دریایی به کشورهای برتر دنیا شانه می‌زند.

وی با اشاره به اینکه الگوی ما در دفاع مقدس و در حوزه دفاعی و امنیتی امروز در حوزه اقتصاد کمک می‌کند، گفت: امیدواریم پیشرفت اقتصاد و بهبود شرایط مردم را به گونه‌ای فراهم کند که به جمع کشورهای سرآمد بپیوندیم.

ظرفیت‌های منابع طبیعی و معدنی کشور بی‌نظیر است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ظرفیت‌های منابع طبیعی و معدنی کشور بی‌نظیر است و ایران دارای رتبه اول ذخایر نفت و گاز است که حتماً از این مزیت‌ها به عنوان پیشران توسعه کشور باید بهره گرفت.

وی با بیان اینکه صنعت نفت امروز به یک صنعت بومی تبدیل شده که مهندسان با توان و ظرفیت داخلی این صنعت مهم را پیش می‌برند، افزود: از معدود کشورهایی هستیم که پهنه وسیع معدنی در اختیار داریم و با توسعه معدن در تولید فلزات پایه و دیگر محصولات معدنی کرمان رتبه اول کشور را دارد.

معاون رئیس جمهور گفت: امیدواریم با تکمیل زنجیره ارزش و تلاش برای پیوند معادن و بخش‌های پایین‌دستی، زنجیره تولید را تقویت و تکمیل کنیم.

وی از تکمیل، بهسازی و تقویت راه‌های مواصلاتی و استفاده از ظرفیت اقتصاد کشور در ترانزیت کالا خبر داد و گفت: ان‌شاءالله میزان ترانزیت کالا را در پنج سال آینده به سه برابر ۳۰ میلیون تن افزایش دهیم.

منظور با بیان اینکه توسعه دانشگاه‌ها و مدارس و طرح‌های نیمه تمام جز مصوبات سفر رئیس جمهور است که به جد دنبال می‌شود، گفت: کرمان از کانون‌های اصلی آموزش عالی در کشور است و دانشگاه‌هایی از این استان در رتبه بندی‌های جهانی است که برای توسعه آموزش عالی و تربیت نسل جدید دانش آموختگان یک فرصت و ظرفیت ممتاز است.

وی ساخت کتابخانه‌ها و فرهنگسراها در کنار تکمیل حوزه‌های علمیه و خانه‌های عالم در پیشرفت حوزه فرهنگ را جزو اولویت‌های مهم دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با اختصاص ۱,۵۰۰ میلیارد تومان در این یک ماه و چهار هزار میلیارد تومان برای سال آینده، مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمان را به نتیجه برسانیم.

کد خبر 6011464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha