۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۵۱

نماینده دولت جمهوری داغستان در ایران: 

مشکلات مبادلات تجاری داغستان و ایران با تعاملات رفع می‌شود

مشکلات مبادلات تجاری داغستان و ایران با تعاملات رفع می‌شود

آستارا- نماینده دولت جمهوری داغستان گفت: اقدامات ایران در مرز آستارا برای افزایش مبادلات تجاری با جمهوری داغستان قابل تقدیر است و مشکلات موجود با تعاملات طرفین رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آن دری یوریوویچ تانایف بعد از ظهر پنجشنبه که در قالب هیأتی از جمهوری داغستان فدراسیون روسیه به آستارا سفر کرده بود در دیدار با مسؤولان اقتصادی گیلان، فرماندار و مسؤولان شهرستان آستارا اظهار کرد: با توجه به نشست قبلی با فرماندار آستارا و مسؤولان گیلان که به منظور رفع مشکلات تجاری بین ایران و داغستان داشتیم بسیاری از این مسائل رفع شده است.

وی افزود: ما واقفیم که حل مشکلات و موانع اقتصادی به سادگی و سرعت، انجام پذیر نیست اما انتظار است اقدامات لازم را در خصوص رفع مشکلات رانندگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

نماینده دولت جمهوری داغستان در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: یکی از راه‌های ارتباطی که ما بر آن تاکید داریم و می‌تواند در راستای تحقق ارتقا مناسبات اقتصادی و اجتماعی بین دو طرف تأثیر گذار باشد، زمینه‌های فرهنگی و ورزشی است.

وی گفت: ما به عنوان ۲ کشور دوست و همسایه می‌توانیم تبادلات فرهنگی و ورزشی خوبی داشته باشیم این امر مستلزم آن است در این خصوص اقدامات عملی بیشتری صورت گیرد.

تانایف تصریح کرد: اعضایی که در این جلسه حضور دارند از مدیران و مسؤولان حمل و نقل جمهوری داغستان هستند و ما برای حل و فصل مشکلات و ایجاد تعاملات بین ۲ کشور به ایران و شهرستان بندر مرزی آستارا سفر کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: حل مشکلات مبادلات تجاری با برگزاری جلسات منظم محقق می‌شود و امید است در آینده نیز این جلسات تبادل نظر ادامه پیدا کند.

نماینده جمهوری داغستان با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت آماده سازی و راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیک برای کامیون‌های خارجی گفت: این اقدامات قابل تقدیر است و این امر می‌تواند از توقف بیش از حد کامیون‌ها در شهرستان جلوگیری نماید.

وی افزود: از مسئولان گمرک و پایانه هم انتظار است در خصوص رعایت نوبت دهی به کامیون‌ها مدیریت بیشتری داشته باشند تا بین رانندگان و مسئولان پایانه مسائلی پیش نیاید.

تانایف اعلام کرد: هجم تجارت بین ایران و داغستان به نسبت سال گذشته سه برابر شده است ولی توقف در ایران بعضاً زیاد است که این باعث بروز مشکلاتی برای رانندگان می‌شود.

کد خبر 6011535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha