۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶

نماینده ولی فقیه در مازندران:

روزانه ۶۰ مترمکعب شیرابه زباله در نوشهر وارد رودخانه می شود

 روزانه ۶۰ مترمکعب شیرابه زباله در نوشهر وارد رودخانه می شود

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر تکمیل زباله سوز ساری گفت: در نوشهر نیز به دلیل فعال نبودن تصفیه خانه زباله سوز، روزانه ۶۰ مترمکعب شیرابه وارد رودخانه و منابع زیرزمینی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر رعایت تقوای الهی و حلال و حرام و زهد و پارسایی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که هیچ مسلمانی را تحقیر نکنید زیرا همه در پیش خداوند کبیر و بزرگ هستند.

وی با بیان اینکه ایستادن مقابل هوای نفس نیز از دیگر تأکیدات و سفارش خداوند به شمار می‌رود، ادامه داد: انسان باید بتواند اول بر خود قالب شود.

وی با اشاره به روز فناوری فضایی ادامه داد: ایران طی ماه اخیر اقدام به پرتاب ماهواره‌هایی با ماهواره بر ایرانی کرده است که نشان از توانمندی بالای کشور در این زمینه دارد و این ماهواره‌ها در مدار ۷۵۰ و ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفته است.

آیت الله لائینی با عنوان اینکه در جهان کشورهای محدودی در زمینه ساخت ماهواره و ماهواره بر فعالیت می‌کنند، یادآور شد: ماهواره ثریا رکورد قبلی را شکسته و در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفته است و این دستاورد به برکت انقلاب اسلامی است.

امام جمعه ساری با گرامیداشت روز نیروی هوایی ارتش جمهوری از خدمات این نیرو تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به روز جهانی تالاب‌ها گفت: ۲۴ تالاب در کشور ثبت جهانی بوده و دو تالاب در استان مازندران واقع شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران به نقش مهم تالاب‌ها از نظر زیست محیطی و گردشگری اشاره کرد و گفت: باید تالاب‌ها را به عنوان سرمایه‌های ملی حفظ کرده و مدیریت منابع آبی را لحاظ کنیم.

در مدیریت آب‌های سطحی ضعیف عمل کردیم

آیت الله لائینی به عنوان اینکه سالانه ۷ تا ۱۰ میلیارد متر مکعب نزو لات جوی آسمانی در مازندران می‌بارد گفت: دو سوم این بارندگی تبخیر و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب آن به دریا برمی‌گردد و مدیریت روان آب‌ها در استان ضعیف صورت می‌گیرد و اگر تالاب‌ها و آب‌بندان‌ها را پر آب و نسبت به تکمیل سدها اقدام کنیم می‌توانیم در مهار و مدیریت آب‌های سطحی گام برداریم.

نماینده ولی فقیه استان مازندران به عنوان اینکه ۴۰ هزار هکتار زمین سال گذشته دچار خشکسالی شد و ۶۰ هزار هکتار از خشکسالی آسیب دیده است، گفت: باید باران الهی را حفظ کرده و از آن بیشتر استفاده کنیم.

آیت الله لائینی پسماند، آب و تالاب را زنجیره و مجموعه به هم پیوسته دانست و و از دستگاه‌های مرتبط خواست تا مدیریت واحد و منسجمی در این زمینه داشته باشند و ادامه داد در زمینه پسماند نیز در استان مشکلاتی داریم و زباله سوز ساری باید زودتر تکمیل شود و تصفیه خانه زباله سوز نوشهر نیز فعال نیست و روزانه ۶۰ متر مکعب شیرابه وارد رودخانه‌ها و منابع زیرزمینی می‌شود و باید در زمینه پسماند تالاب مدیریت بهتری داشته باشیم.

وی با اشاره به دستاورد اقدام اخیر وزارت اطلاعات در کشف شبکه‌های جاسوسی در خاورمیانه، اروپا و ایران آن را نوعی عیدی در دهه فجر به ملت ایران یاد کرد.

حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن و دهه فجر داشته باشیم

امام جمعه ساری با گرامی‌داشت دهه فجر گفت: باید خداوند را شکر کنیم که نعمت و عطیه انقلاب اسلامی را به ما عنایت کرده و نمونه عملی از شاخه این است که در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور باشکوه داشته باشیم و در دهه فجر جشن مردمی برپا کنیم و در ۱۱ اسفند نیز در پای صندوق‌های رأی حضور حداکثری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اظهار اینکه‌ها و کاستی‌ها نباید مانع دیدن خدمات و دستاوردها شود، ادامه داد: در دهه فجر در استان مازندران بیش از ۸ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و دو هزار میلیارد تومان پروژه نیز کلنگ زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه شایستگی ملت برای خدمت رسانی بیش از این است و نباید مشکلاتی را شاهد باشیم، گفت: دستگاه‌ها و نهادها ضعف‌هایی هستند از این رو مدیریت‌ها باید قوی‌تر و مسوولانه‌تر شود.

وی با تسلیت رحلت ابوطالب وی را مؤمن و مسلمان معرفی کرد و افزود: این شخصیت از پیامبر گرامی اسلام نگهداری و سرپرستی کرده است.

وی با گرامی داشته روز فتح خیبر گفت امروز نیز ما با خیبرهای مواجه هستیم و سرزمین اشغال شده فلسطین توسط رژیم اسرائیل غاصب به عنوان یک خیبر محسوب می‌شود که باید آزاد شود و اعلام می‌کنیم که اشغالگرانه اسرائیلی قطعاً نابود و قلعه فلسطین نیز آزاد می‌شود.

کد خبر 6012039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha