۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱

مدیر عامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد:

یکهزار و ۱٠٠ روستا در استان پس از پیروزی انقلاب آبرسانی شد

یکهزار و ۱٠٠ روستا در استان پس از پیروزی انقلاب آبرسانی شد

یاسوج_ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و ۱٠٠ روستا در استان پس از پیروزی انقلاب آبرسانی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امید صالحی صبح یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: بعد از انقلاب اسلامی تاکنون یکهزار و ۱٠٠ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۴۵ هزار نفر تحت پوشش تأسیسات آبرسانی قرار گرفت.

وی ابراز داشت: برای تحقق این مهم، حفر و تجهیز ۱۱۰ حلقه چاه، ۸۹ دهنه چشمه، اجرای ۲۸ هزار و ۳۲٠ کیلومتر خط انتقال، اجرای ۳۷ هزار و ۵۸۴ کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی و احداث ۵۴۵ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۱۱۸ هزار و ۹۶۲ مترمکعب به سرانجام رسید.

صالحی گفت: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تنها سه شهر یاسوج، دوگنبدان و دهدشت و ۱۸ روستا از مجموع ۱۶۴۳ روستای ما دارای تأسیسات آبرسانی بودند.

صالحی بیان کرد: در زمینه سیستم‌های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نیز هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته بود و این امکان که به نوعی در آن زمان خدمتی لوکس محسوب می‌شد در اختیار مردم کهگیلویه و بویراحمد قرار نداشت.

مدیرعامل آبفا استان به توسعه خدمات زیرساختی و حیاتی آب و فاضلاب در بعد از انقلاب اشاره و گفت: ۱۶ شهر استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون بصورت کامل تحت پوشش تأسیسات آبرسانی قرارگرفته، برای آبرسانی به این شهرها ۶۹ حلقه چاه، ۱۰ دهنه چشمه، ۳۰۰۰ کیلومتر اجرای خط انتقال، ۱۵۰۸۰ کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی و احداث ۴۸ باب مخزن ذخیره آب با حجم ۱۱۶۳۰۰ مترمکعب عملیاتی شده است.

صالحی گفت: مفتخریم اعلام کنیم ۹۸ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش خدمات آبرسانی هستند و شاخص بهره مندی روستاهای استان از نعمت آب شرب بهداشتی و پایدار تا کنون معادل ۷۵.۱ درصد است که مطابق و حتی فراتر از نرم‌های ملی و بین المللی است.

کد خبر 6013811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha