۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۴۲

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد؛

طوفان گرد و خاک در راه است/کاهش کیفیت هوا در خراسان رضوی

طوفان گرد و خاک در راه است/کاهش کیفیت هوا در خراسان رضوی

مشهد- کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا در نواحی بادخیز خراسان رضوی طوفان گردوخاک همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا) پیش‌بینی می‌شود.

سارا حکمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز شاهد جوی به نسبت پایدار در اکثر نقاط استان خواهیم بود. از فردا بعدازظهر به تدریج افزایش ابرناکی همراه با افزایش شدت وزش باد از نواحی غربی استان شروع شده و طی روز سه‌شنبه در برخی ساعات وزش باد شدید، با احتمال گردوخاک و بروز خسارت (در نواحی بادخیز طوفان گردوخاک همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا) پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین روز سه‌شنبه بارش‌های پراکنده در برخی نقاط استان رخ خواهد داد و انتظار می‌رود روند افزایش دما به تدریج تا پایان هفته در سطح استان ادامه یابد.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را طی فردا دوشنبه صاف بعدازظهر افزایش ابر و افزایش باد پیش بینی کرد.

حکمی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۳- درجه سلسیوس سردترین و تایباد با بیشینه دمای ۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۵- و ۴ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین میزان بارش از سرخس و کاخک گناباد بمیزان ۱ میلی‌متر، بیشترین ارتفاع برف از کاخک گناباد ۲ سانتی‌متر و بیشترین سرعت وزش باد از باخرز با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

کد خبر 6014662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha