۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱

تجهیز ۸هزار واگن‌باری به ترمز/استفاده از واگن‌ باری برای صادرات

تجهیز ۸هزار واگن‌باری به ترمز/استفاده از واگن‌ باری برای صادرات

مدیرعامل راه‌آهن گفت: ۸هزار واگن باری طی دوماه به ترمز مجهز شد و امروزه هیچ‌ واگن باری بدون ترمز در خطوط سرویس‌دهی فعال نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز دوشنبه (۱۶ بهمن) ماه مراسم امضای کاربرگ‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن، میان شرکت‌های سرمایه‌گذار در حوزه تولید ناوگان ریلی و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. ارزش این کاربرگ‌ها مجموعاً به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد.

ماده ۱۲ پس‌از ۷ سال در دولت سیزدهم نتیجه داد

سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم ورود ۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده به شبکه ریلی، گفت: امروز علاوه‌بر بهره‌برداری و افتتاح از واگن‌ها، از مدیرعامل شرکت‌های سرمایه براساس قراردادهایی در مردادماه سال‌جاری منعقد کرده بودیم در راستای حمایت از تولید داخل، این قراردادها به حواله‌های مالی تبدیل خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به تلاش‌های دولت سیزدهم در حوزه ریلی، شاهد پیشرفت چشمگیری هستیم و از ابتدای ۱۴۰۰ مسؤول از بدهی‌های دولت قبلی بودیم که به مرور زمان بدهی و معضلات رفع شد و امروز با همت وزیر جوان کابینه دولت سیزدهم گام‌های بلندی در راستای پیشرفت برداشتیم.

وی گفت: ۲۶ هزار واگن بدون ترمز حرکت می‌کرد به اصطلاح با شیر بسته حرکت می‌کرد و طی دو ماه ۸ هزار واگن باری را مجهز به ترمز کردیم و امروزه هیچ واگن باری بدون ترمز وارد خط سرویس دهی نیست. در حوزه‌های مختلف به سمت تولید داخل گام برداشتیم و انتظار می‌رود بخشی از واگن‌های باری در حوزه صادرات استفاده شوند.

صالحی افزود: در راستای توسعه ریل قطعاً به تولید داخل اهمیت ویژه‌ای خواهیم داشت و ماده ۱۲ قانون پس‌از ۷ سال به نتیجه رسید و انتظار می‌رود با حمایت سازمان برنامه و بودجه تا پایان سال این حواله‌های مالی که با شرکت‌های سرمایه انعقاد شد، نقد شود.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به گام‌های خوبی که از مسیر ماده ۱۲، تهاتر نفت و تسهیلات تبصره ۱۸ برداشته شده، خاطرنشان کرد: ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان بر اساس تبصره ۱۸، به ۱۰ شرکت خصوصی سرمایه گذار در تولید لکوموتیو و واگن باری اهدا خواهد شد.

کد خبر 6014982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha