۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲

بریتانیا برای یک جنگ بزرگ و طولانی آماده نیست

بریتانیا برای یک جنگ بزرگ و طولانی آماده نیست

بر اساس گزارش کمیته دفاعی دولت بریتانیا ارتش بریتانیا به دلیل کمبود نیرو و چالش‌های متنوع بریتانیا برای یک جنگ بزرگ و طولانی آماده نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نووستی، گزارش کمیته دفاعی دولت بریتانیا نشان می‌دهد که ارتش بریتانیا به دلیل کمبود نیرو و چالش‌هایی مانند جذب و نگه داشتن سربازان در خدمت، آمادگی لازم برای جنگ احتمالی گسترده و طولانی مدت را ندارد.

در این گزارش که در وب‌سایت مجلس نمایندگان بریتانیا منتشر شده، آمده است: دولت بدون تسریع اصلاحات ارائه شده در توسعه پایگاه‌های صنعتی و بهبود «خدمات ارائه‌شده» به دولت نمی‌تواند به آمادگی رزمی مطلوب نظامی دست یابد. این به این دلیل است که استرس بیش از حد بر آمادگی برای عملیات‌های رزمی فشرده تأثیر منفی می‌گذارد.

علاوه بر این، نویسندگان گزارش به این نتیجه رسیدند که آمادگی برای یک جنگ فراگیر و بلندمدت، توجهی را که شایسته آن است، دریافت نمی‌کند. سرعت بالای عملیات نظامی کنونی و «فشارهای مستمر بر ارتش منجر به کاهش توانایی حفظ پرسنل شده است و این مشکل با کاهش سرعت جذب پرسنل جدید نظامی تشدید شده است و در نتیجه وضعیت نامطلوبی حاصل آمده است».

در این گزارش از دولت خواسته شده است که «انتخاب‌های دشوار» داشته باشد به طوری که یا به طور کامل در ارتش سرمایه‌گذاری کند یا یک استراتژی نظامی مبتنی بر کاهش تعداد مأموریت‌ها ایجاد کند.

کد خبر 6015091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha