۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد;

فعالیت ۶۰ ایستگاه هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

فعالیت ۶۰ ایستگاه هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۶۰ ایستگاه هواشناسی شامل فرودگاهی، جاده‌ای، تحقیقات کشاورزی، اقلیم‌شناسی، باران‌سنجی و پایش اطلاعات هواشناسی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران چراغ‌پور صبح دوشنبه در نشست خبری مدیران عضو شورای هماهنگی راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: هواشناسی در حفظ جان و مال مردم ایفای نقش می‌کند.

وی پایش اطلاعات جوی، پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، اطلاع‌رسانی به مردم و افرادی که به دنبال انجام اقدامات اقتصادی هستند و… را از اهم فعالیت‌های هواشناسی دانست و عنوان داشت: اطلاعیه‌های هواشناسی به‌صورت صدور هشدار زرد به معنای آگاهی، هشدار نارنجی به معنای آمادگی و هشدار قرمز به معنای اقدام جدی صادر می‌شود و در اختیار مردم و دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۶۰ ایستگاه هواشناسی شامل ایستگاه‌های فرودگاهی، جاده‌ای، تحقیقات کشاورزی، اقلیم‌شناسی، باران‌سنجی و پایش اطلاعات هواشناسی در این استان خبر داد و بیان داشت: در دولت سیزدهم ایستگاه هواشناسی لردگان به ایستگاه خودکار تبدیل شده است، همچنین در این مدت چهار ایستگاه اقلیم‌شناسی و دو ایستگاه باران‌سنجی نیز خودکار شده است.

چراغ‌پور خاطرنشان کرد: برنامه داریم کلیه ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی، خودکار شود.

وی گفت: از اعتبارات سفر اول رئیس جمهور اعتباری به هواشناسی تعلق نگرفت اما از سفر دوم ۱۰ میلیارد تومان به این سازمان تعلق گرفت.

کد خبر 6015148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha