۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۱

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس:

فارس در رزمایش بزرگ معنوی اعتکاف امسال از جمله استان‌های شاخص بود

فارس در رزمایش بزرگ معنوی اعتکاف امسال از جمله استان‌های شاخص بود

شیراز - مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت:رزمایش بزرگ اعتکاف در فارس باهمت این اداره و مشارکت نهادها، ارگان‌ها و تشکل‌های مذهبی، باشکوه تمام برگزارشد و فارس در این زمینه جزو استان‌های شاخص بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن قانع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در تشریح برنامه‌های فرهنگی و گزارش آماری رزمایش بزرگ معنوی اعتکاف در فارس گفت: بزرگترین اجتماع دانش‌آموزی کل کشور با ۸۰۰۰ نفر نوجوان و جوانان توسط کانون رهپویان وصال شیراز در مسجد شهدای شهر شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین قانع با بیان اینکه تعداد کل مساجد برگزار کننده اعتکاف در استان فارس ۶۳۴ مسجد و تعداد کل مساجد برگزار کننده اعتکاف در شهر شیراز ۱۶۵ مسجد به عنوان میزبان معتکفان بودند تعداد کل مساجد برگزارکننده اعتکاف مادر و کودک را ۳ مسجد و تعداد مساجد برگزارکننده تخصصی اعتکاف دانش‌آموزی را ۵۲ مسجد عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس تعداد کل معتکفان را ۱۲۸۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۳۴۵۰ نفر معتکف مرد و تعداد ۸۵۲۵۰ نفر معتکف زن بودند و در این این تعداد نیز ۱۵۲۰۰ نفر معتکف دانش‌آموز و دانشجو در مراسم اعتکاف امسال شرکت کردند که رده سنی نوجوان و جوان ۷۰ درصد و کهنسال و میانسال با ۳۰ درصد بیشترین و کمترین درصد را به خود اختصاص دادند.

امام جمعه موقت شیراز در پایان با بیان اینکه در مجموع استان فارس از نظر کیفی و کمی جزو استان‌های شاخص در زمینه برگزاری این رویداد معنوی مهم بود؛ به دیگر اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس در رزمایش بزرگ اعتکاف استان اشاره کرد و گفت: توزیع بسته‌های ویژه فرهنگی با محوریت جهاد تبیین، دعوت به مشارکت پرشور و امید آفرینی با توجه به اهمیت انتخابات پیش رو و چله پیشرفت انقلاب اسلامی نیز در این ایام برنامه‌ریزی و انجام شد.

وی افزود: اهم این اقدامات اعزام مبلغان آقا و خانم، تهیه و توزیع بسته محتوایی و چند رسانه‌ای، ارائه و اجرای الگوی تربیتی دختران حاج قاسم، ایجاد بستر رسانه مردمی اعتکاف، پشتیبانی مالی و هماهنگی‌ها جهت تأمین نیازمندی‌ها از طریق شوری اسلامی شهر شیراز، مدیریت جهاد کشاورزی و اداره کل صمت استان فارس بود.

گفتنی است روز شنبه نیز در نشست یکصد و چهل و دومین شورای فرهنگ عمومی استان فارس که به میزبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز و با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی برگزار شد مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس به تشریح برنامه‌های فرهنگی و گزارش آماری رزمایش بزرگ معنوی اعتکاف در فارس به شرحی که گذشت؛ پرداخت.

کد خبر 6015237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha