۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶

در ۱۰ ماهه نخست سال جاری انجام شد؛

تحقق ۹۶ درصد درآمدهای مالیاتی استان قزوین

تحقق ۹۶ درصد درآمدهای مالیاتی استان قزوین

قزوین- مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: این استان در برش ۱۰ ماهه ۹۶ درصد درآمدهای مالیاتی مصوب شده خود را محقق کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود موسوی صانع پیش از ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: در شرایط تحریم و همچنین عبور از اقتصاد تک محصولی درامدهای مالیاتی را می‌توان یک منبع معتبر و پایدار دانست.

وی با بیان اینکه درآمد دولت از محل مالیات در حال افزایش است، ادامه داد: با ادامه روند فعلی پیش بینی‌ها از افزایش دو برابری درآمد دولت از محل مالیات به نسبت درآمدهای نفتی حکایت می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تاکید کرد: این دستگاه حمایت از واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا مالیات واحدهای تولیدی غیردولتی با ۲۵ درصد نرخ قانونی محاسبه می‌شود.

وی بیان کرد: علی رغم تخفیف‌های قانونی که در استان به واحدها و افراد داده شده شاهد افزایش روز افزون درآمدهای مالیاتی هستیم و این نشان می‌دهد ارتباط دو سویه با مردم می‌تواند زمینه همراهی بیشتر مردم را فراهم کند.

موسوی صانع بیان کرد: در سال جاری استان قزوین باید ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در آمد مالیاتی وصل کند که تا به امروز با دریافت ۷ هزار و ۵۷۳ میلیارد تومان مالیات، با در نظر گرفتن برش ده ماهه، ۹۶ درصد این درآمد محقق شده است.

وی شناسایی فرارهای مالیاتی را یکی از برنامه‌های اداره کل امور مالیاتی دانست و عنوان کرد: در این راستا ۱۸۰ میلیارد تومان در سال جاری از محل شناسایی فرارهای مالیاتی درآمد کسب شده است.

مدیرکل مور مالیاتی استان قزوین از پرداخت ۲ هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌های استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: این رفم به نسبت سال گذشته ۱۱۶ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از محل‌های توزیع ارزش افزوده طبق قانون حوزه ورزش است، بیان کرد: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۹۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل ارزش افزوده به اداره کل ورزش و جوانان پرداخت شده که به نسبت مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۰۳ درصد رشد داشته است.

موسوی صانع تصریح با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر مودی جدید خود اظهاری پر کرده اند، تاکید کرد: این روند افزایشی نشان از فرهنگ سازی مناسب و نتیجه بخش بودن مشوق‌های این اداره کل است.

وی بیان کرد: اگر مودیان مالیاتی تا پایان بهمن ماه بدهی خود را تسویه کنند برای مودیان حقوقی تا ۲۰ میلیارد ریال و برای مودیان حقیقی تا ۵ میلیارد ریال بخشودگی جرایم در نظر گرفته خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به بخشودگی جرایم ارزش افزوده یادآور شد: مودیانی که شکایت نکرده و یا از شکایت انصراف دهند و بدهی خود را نیز نهایت تا ۶ ماه تقسیط کنند ۱۰۰ درصد جرایم آنها بخشیده خواهد شد.

کد خبر 6015370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha