۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳

گاتیلوف: استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در انگلیس را رصد می‌کنیم

گاتیلوف: استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در انگلیس را رصد می‌کنیم

نماینده دولت روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در ژنو امروز اعلام کرد: اگر استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در انگلیس صحت داشته باشد؛ مسکو مجبور به واکنش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نماینده دولت روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی در ژنو امروز دوشنبه از رصد اطلاعاتی موضوع برنامه استقرار تسلیحات هسته ای ایالات متحده در بریتانیا خبر داد.

بر اساس بیانیه صادره از سوی دفتر نماینده دولت روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی در ژنو در این خصوص آمده است: روسیه در حال رصد اطلاعاتی مبنی بر ادعای برنامه استقرار تسلیحات هسته ای ایالات متحده در بریتانیا است.

بیانیه دفتر «گنادی گاتیلوف» در این باره اضافه می کند: اگر چنین باشد، مسکو مجبور به واکنش است. روسیه پیشتر نیز موضع خود درباره جدیت در این خصوص را اعلام کرده است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا پیشتر در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» از پاسخ به گمانه‌زنی‌ها درباره طرح آمریکا برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک ا نگلیس پس از ۱۵ سال خودداری کرد.

این مقام وزارت دفاع آمریکا که اسپوتنیک به نام او اشاره‌ای نکرده دراین‌باره گفته بود: سیاست ایالات متحده تایید یا تکذیب وجود یا عدم وجود سلاح‌های هسته‌ای در هیچ مکان عمومی یا خاصی نیست. ایالات متحده به طور معمول تاسیسات نظامی خود را در کشورهای متحد نوسازی می‌کند.

رسانه‌های انگلیسی اخیرا با استناد به اسناد وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که دولت آمریکا «برای مقابله با تهدیدهای روزافزون روسیه» برای نخستین بار پس از ۱۵ سال در حال آماده‌سازی استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک انگلیس است.

آن گونه که روزنامه تلگراف انگلیس نوشت، «ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی یک «ماموریت هسته‌ای» در پایگاه نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در لیکن‌هیت است؛ جایی که سلاح‌های هسته‌ای در طول جنگ سرد مستقر بودند و پنتاگون به منظور محافظت از پرسنل نظامی و تأسیسات اسکان جدید برای نیروهای فعال آمریکایی برای این پایگاه تجهیزات جدیدی از جمله زره‌های بالستیک را درخواست کرده است.

کد خبر 6015516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha