۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶

در دولت سیزدهم صورت گرفت؛

ارتقای کارکنان دولت به ارزیابی مردمی متصل شده است/شیوه ارزیابی

ارتقای کارکنان دولت به ارزیابی مردمی متصل شده است/شیوه ارزیابی

بیرجند- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: مردم از این پس می‌توانند نظرات خود را در سامانه سنجش رضایت از کارکنان دولت ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید جهانشاهی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم پاداش و ارتقای کارکنان دولت به نظرات مردم متصل شده است، اظهار کرد: مردم از این پس می‌توانند نظرات خود را در سامانه سنجش رضایت از کارکنان دولت ثبت کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: این سامانه به دستور رئیس جمهور و با تلاش سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسیده است و امیدواریم گامی در راستای رضایتمندی مردم از خدمات دولت برداشته باشیم.

چگونه ارزیابی کارکنان دولت

جهانشاهی با اشاره به اینکه در این سامانه همه کارکنان با یک کُد و از راه تلفن‌های همراه، ارزیابی می‌شوند، بیان کرد: برای همه کارکنان دولت، یک شناسه صادر و این سامانه در محل حضور کارمند نصب شده است تا مراجعان با تلفن همراه به چند پرسش پاسخ دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی ادامه داد: برای سنجش و ارزیابی کارکنان مراجعان باید به پرسش‌هایی از قبیل «آیا از کیفیت کار، راضی بودند؟ آیا احترام لازم را انجام دادند؟ آیا کارم با سرعت انجام شده است؟ و آیا از نحوه رفتار و برخورد کارکنان، راضی بودید؟» پاسخ بدهند.

جهانشاهی یادآور شد: این نظرسنجی ماهیانه رصد می‌شود و بر این اساس میزان رضایت‌مندی مردم از کارکنان دولت مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در جهت سنجش رضایتمندی شهروندان و خدمت‌گیرندگان از فرایند و کیفیت ارائه خدمات توسط کارکنان دستگاه‌های اجرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیان کرد: مراجعین برای ثبت نظرات خود در سامانه سنجش رضایت مردم از عملکرد کارکنان دولت می‌توانند با اسکن کد دو بعدی اختصاصی در محل استقرار کارمندان یا با گرفتن کد دستوری اختصاصی برای هر یک از کارکنان دولت، نظر خود را در خصوص نحوه ارائه خدمت توسط کارمندان ثبت کنند.

استفاده از سکوی «بله» برای شرکت در ارزیابی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: کد دو بعدی اختصاصی هر کارمند باید در دسترس مردم نصب شده باشد و مردم می‌توانند هنگام مراجعه به دستگاه‌های دولتی، در صورتی که کدهای دو بعدی نصب نشده یا مخدوش باشد، از طریق بازوی mardom_bot در سکوی «بله» یا تماس با شماره ۰۲۱۸۵۳۵۱۰۰۲ و ثبت پیام صوتی، گزارش خود را ثبت کنند.

جهانشاهی یادآور شد: در مرحله پایانی اجرای این سامانه، آثار نتایج نظرات مردم به فرایندهای مدیریت منابع انسانی متصل خواهد شد. و اینگونه پاداش، جبران خدمات، ارزیابی و ارزشیابی کارکنان دولت به نتایج نظرات مردم بستگی خواهد داشت.

وی افزود: همچنین از طریق نتایج گزارش‌های مردمی، کارمند برتر در جشنواره شهید رجایی معرفی خواهند شد.

کد خبر 6016115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha