۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

بیش از ۸۰ درصد مصوبات ستاد رفع موانع تولید عملیاتی شده است

بیش از ۸۰ درصد مصوبات ستاد رفع موانع تولید عملیاتی شده است

قزوین- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۵۳۷ مصوبه داشته است، گفت: تا به امروز ۴۳۳ مورد از مصوبات این ستاد عملیاتی و اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رستمی صبح سه شنبه در جمع اصحاب رسانه استان قزوین با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۱۱ واحد جدید در قزوین آغاز به کار می‌کند، افزود: تا به امروز ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان قزوین داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۱ واحد صنعتی دانش بنیان در استان قزوین فعال هستند، افزود: همچنین ۱۵۱ واحد تحقیق و توسعه نیز در استان هم اکنون فعالیت می‌کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: در دولت سیزدهم ۸۴ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان قزوین برگزار شده که ۳۵۹ مورد از مشکلات واحدهای صنعتی استان قزوین در آن بررسی شده است.

وی با بیان اینکه جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۵۳۷ مصوبه داشته است، تاکید کرد: تا به امروز ۴۳۳ مورد از مصوبات این ستاد عملیاتی و اجرا شده است.

رستمی ادامه داد: در طول دولت سیزدهم ۱۷۷۷ مورد جواز تأسیس واحد صنعتی در استان قزوین صادر شده که اجرای آن ۵۸ هزار نفر شغل به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: هم اکنون ۶۰۰ مورد از طرح‌های صنعتی استان قزوین که در حال ساخت هستند پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور ۱۰ هزار میلیارد تسهیلات برای تأمین منابع سرمایه در گردش و ایجاد طرح‌ها مصوب شده که ۶ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی با اشاره به عملکرد استان قزوین در حوزه معدن عنوان کرد: ۱۷۴ پروانه اکتشاف در استان قزوین صادر شده که ۲۵ مورد آن در سال جدید بود است و این در حالی است که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۰ مورد بوده است.

رستمی از صدور ۲۷۰ پروانه بهره برداری برای معادن استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: این معادن در سال می‌توانند ۱۱ میلیون تن برداشت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه نخست سال ۴۲۱ میلیون دلار صادرات از قزوین انجام شده است، بیان کرد: همچنین در طی این مدت ۸۴۰ میلیون دلار واردات نیز برای استان قزوین انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در پایان یادآور شد: از ابتدای سال تا به امروز ۲۶۱ مورد تسهیلات خانگی با رقمی بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان داشتیم که ۱۱۶ مورد آن پرداخت شده است.

کد خبر 6016317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha