۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۱۰

در دهه فجر ۱۴۰۲؛

۱۴ طرح صنعتی در خوزستان آماده افتتاح هستند

۱۴ طرح صنعتی در خوزستان آماده افتتاح هستند

اهواز- مدیر کل صمت خوزستان گفت: ۱۴ طرح ملی و استانی صنعتی و تولیدی در این استان به ارزش ۷۱۵ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح بعد از ظهر امروز سه شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از بهره برداری ۱۴ طرح ملی و استانی صنعتی و تولیدی در خوزستان به ارزش ۷۱۵ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد و بیان کرد: از این تعداد طرح قابل افتتاح ۱۰ طرح استانی و چهار طرح بزرگ ملی هستند.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی یک واحد تولیدی در خوزستان آغاز خواهد شد، افزود: این تعداد طرح صنعتی برای هشت هزار و ۲۴۹ نفر در استان اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

فلاح ادامه داد: از جمله طرح‌های مهم قابل افتتاح شامل فولاد آتیه خاورمیانه، اریس اوکسین، پتروکیمیا آروین، طرح مگا مدول تولید آهن اسفنجی زمزم سه و شرکت بهسازان جنوب است.

مدیرکل صمت خوزستان با بیان اینکه ۳۱۳ طرح در استان با پیشرفت بالای ۷۰ درصد در دست اجرا است، اظهار کرد: ارزش این تعداد طرح ۸۵۰ هزار میلیارد ریال است که با تکمیل و وارد مدار شدن آن‌ها برای ۱۸ هزار نفر در خوزستان اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار واحد تولیدی بهره‌برداری شده در استان وجود دارد، افزود: ۲ هزار واحد تولیدی دیگر در خوزستان با پیشرفت‌های فیزیکی با درصدهای مختلف در دست ساخت هستند.

فلاح گفت: خوزستان در صنایع مادر پیشران است اما در حوزه صنایع میانی و پایین دستی به خوبی کار نشده است.

کد خبر 6016833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha