۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۰۷

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان البرز:

البرز در حوزه تولید شیر در جایگاه پنجم کشوری قرار دارد

البرز در حوزه تولید شیر در جایگاه پنجم کشوری قرار دارد

کرج- مدیرعامل اتحادیه دامداران استان البرز گفت: البرز به لحاظ تعداد دام رتبه ۲۸ کشوری را دارد اما به لحاظ تولید شیر در جایگاه پنجم کشوری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم نوغانچی ثابت ظهر سه شنبه در چهارمین همایش علمی تخصصی بهبود گله‌های گاو شیری با اشاره به اینکه سرانه تولید شیر هر رأس دام در استان البرز حدود ۳۵ کیلوگرم است مطرح کرد: آب و هوای مناسب، خوراک و ژنتیک خوب دام‌های این استان از علل احراز رتبه در این زمینه هستند.

وی افزود: کیفیت شیر خام تولیدی در این استان به حدی مطلوب است که کارخانه‌های شاخص لبنی کشور مشتریان عمده شیر البرز هستند. این استان دارای ۱۷۶ واحد دامپروری صنعتی و یک هزار و ۲۹۲ واحد دامی غیرصنعتی و روستایی است.

نوغانچی بیان کرد: تعداد کل دام سنگین شیری در البرز ۱۷۸ هزار رأس برآورد شده که از این تعداد ۱۱۱ هزار رأس در واحدهای صنعتی و ۶۷ هزار رأس در واحدهای نیمه صنعتی و روستایی پرورش داده می‌شوند. البرز به لحاظ تعداد دام رتبه ۲۸ کشوری را دارد اما به لحاظ تولید شیر در جایگاه پنجم کشوری است.

به گفته مدیرعامل اتحادیه دامداران استان البرز، این اتحادیه برای ارتقای کمی و کیفی تولید گوشت قرمز و شیر تاکنون با مهم‌ترین مراکز علمی و آموزشی کشور همچون دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران، مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) و مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی قرارداد همکاری منعقد کرده است.

کد خبر 6016869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha