۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۳۲

رییس کمیته برگزاری المپیک و پارالمپیک پاریس به فساد مالی متهم شد

رییس کمیته برگزاری المپیک و پارالمپیک پاریس به فساد مالی متهم شد

مسوول کمیته برگزارکننده بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه با یک پرونده فساد مالی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس تابستان سال سال ۱۴۰۲ به میزبانی کشور فرانسه برگزار خواهد شد.

خبرگزاری «AFP» فرانسه در خبری اعلام کرد «تونی استانگه» قهرمان سابق این کشور در رشته قایقرانی «کانو» که ریاست کمیته برگزارکننده بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه را برعهده دارد از سوی «دفتر دادستانی مالی» این کشور مورد اتهام فساد مالی قرار گرفته است.

به گفته این خبرگزاری در بازی‌های المپیک ۲۰۱۸ چین که «تونی استانگه» مسؤول کمیته المپیک فرانسه بود تا سال ۲۰۲۰ به مدت ۳ سال پاداشی به مبلغ ۲۷۰ هزار یورو خالص در سال دریافت کرده است. این در حالی است که طبق قوانین این کشور، مدیران کمیته المپیک پاداشی که مجاز به دریافت آن هستند بسیار کمتر از این مبلغ است و به همین دلیل پرونده و تحقیقاتی برای بررسی فساد مالی او شکل گرفته است.

در ماه اکتبر گذشته پایگاه خبری « Le Canard Chainé» فاش کرده بود که این شخص با تأسیس یک شرکت و تحت عنوان «خدمات غیرتجاری» اقدام به فروش و فاکتورسازی به این کمیته کرده است که این پایگاه خبری واقعیت و کیفیت خدمات این شرکت را زیر سوال برده بود.

حال به نظر می‌رسد این ادعاها رنگ واقعیت گرفته است و در آستانه برگزاری این مسابقات، مسؤول کمیته برگزاری المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با فساد بزرگی مواجه شده است.

کد خبر 6016891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha