۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۳۶

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران:

۶ پروژه ملی ورزشی مازندران در حال تکمیل است

 ۶ پروژه ملی ورزشی مازندران در حال تکمیل است

ساری- مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: شش پروژه ملی ورزشی با هزار میلیارد تومان اعتبار در حال تکمیل شدن است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رجبی شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه قبل از انقلاب ۲۴ واحد و مکان ورزشی داشتیم، گفت: امروز ۵۷۳ واحد و مکان ورزشی داریم و در توسعه ورزش همگانی، مشارکت زنان در قبل از انقلاب صفر درصد بود اما در حال حاضر در مازندران ۳۲ درصد می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ هیأت‌های ورزشی فعال در دوره قبل از انقلاب در مازندران وجود داشت، افزود: در حال حاضر ۵۵ هیأت ورزشی فعال را در استان داریم.

رجبی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب در حوزه شهرستانی ۹۰ هیأت فعال بودند اما در حال حاضر ۷۸۵ هیأت در سراسر استان داریم.

وی با عنوان اینکه قبل از انقلاب صفر درصد ورزشکاران سازمان یافته بر اساس بیمه ورزشی داشتیم، بیان کرد: در حال حاضر میانگین ورزشکاران سازمان یافته ما ۵ درصد جمعیت است و در سال جدید ۱۷۳ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با تاکید بر اینکه قبل از انقلاب ۱۰۰ نفر در توسعه و منابع انسانی فعال بودند، یادآور شد: اکنون بیش از ۲۶ هزار نفر در این حوزه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم تاکنون ۲۹ مکان ورزشی را افتتاح کردیم و در دهه فجر امسال ۲۲ واحد دیگر افتتاح خواهیم کرد.

علی رجبی با بیان اینکه ۵۶ پروژه نیمه کاره در استان داشتیم، گفت: تا پایان دولت سیزدهم باید تمامی پروژه‌ها به اتمام برسد و ۶ پروژه ملی در استان در دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر بیش از هزار میلیارد تومان در حال تکمیل شدن است.

وی افزود: استان مازندران در مدال‌های پاراآسیایی و آسیایی رتبه اول کشور را کسب کرد و با ۱۸ مدال آسیایی توانسته از همه استان‌ها سبقت بگیرد.

رجبی اعلام کرد: بیش از ۱.۳ سرانه ورزشی در سطح کشور از لحاظ آماری خوبی برخوردار است و در دهه فجر ورزش صبحگاهی و عصرگاهی بانوان در ۴۲ سالن افتتاح خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تاکید کرد: ۱۶۱ سمن در حوزه جوانان، ازدواج و مهارت زندگی را تشکیل دادیم و اعتباراتی در دولت سیزدهم برای کارگاه‌های آموزشی جذب شد.

وی بیان کرد: برنامه‌های طرح‌های ملی در حوزه بانوان را در دستور کار داریم که در دولت سیزدهم ۳ برنامه انجام شد اما با حضور همه بانوان در اسفند ماه ۲ پروژه دیگر افتتاح خواهد شد.

رجبی گفت: در مسابقات المپیک توکیو ۴۳ درصد از مدال آوران مازندرانی بودند و برای اولین بار به کمک دولت ۱۵ چمن مصنوعی در دهه فجر تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6017007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha