۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۴۶

استاندار قزوین:

گروه‌های مردمی بر روند استفاده از منابع آب در قزوین نظارت کنند

گروه‌های مردمی بر روند استفاده از منابع آب در قزوین نظارت کنند

قزوین- استاندار قزوین خواستار نظارت مردمی بر جلوگیری از اتلاف منابع آب توسط در این استان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین شامگاه سه شنبه در دیدار با فعالان سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان آوج اظهار داشت: نگاه دولت به مناطق مختلف نگاهی عادلانه و توجه به تمامی ظرفیت‌ها است و حرکت کشور در مسیرهای مورد انتظار مردم قرار دارد.

وی افزود: شهرستان آوج منطقه محروم نیست و ظرفیت‌های زیادی برای توسعه دارد، این شهرستان می‌تواند در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت اثرگذاری زیادی در حوزه‌های اقتصادی داشته باشد.

اعلایی گفت: در گردشگری دولت برنامه جدی برای توسعه و پیشرفت شهرستان آوج دارد و سرمایه گذاری در این زمینه توجیه خوبی دارد، دولت هم از سرمایه گذاری در این حوزه حمایت خواهد کرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: مجموعه مدیریتی استان نسبت به مسائل اشراف دارند و وضعیت بهداشت و راه و سایر موضوعات شهرستان آوج در حال برنامه ریزی و اجرا می‌باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دلیل حضور مسئولان ارشد استان در آوج به این دلیل است که این شهرستان در اولویت و کانون توجه قرار دارد و امیدواریم مشکلات این شهرستان در یک بازه زمانی مشخص برطرف شود.

وی افزود: در موضوع آب، استان قزوین به دنبال نظارت بر اتلاف آب در قالب گروه‌های مردمی و طرح مردمی سازی دولت است و در این زمینه برنامه ریزی هایی هم انجام شده است، چراکه مدیریت و نظارت این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر آب به مشکل بخورد چالش زیادی ایجاد خواهد شد.

اعلایی گفت: در حال حاضر بیشتر منابع عمرانی استان در حوزه آب هزینه می‌شود و استان برای احداث سد، راه اندازی شبکه‌های انتقال، بهینه سازی مصرف و خطوط آبرسانی اقدامات زیادی انجام داده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: ۳۰ درصد آب‌های زیر زمینی استان در ۱۵ سال گذشته مصرف شده است، آماری که بسیار نگران کننده است و متأسفانه آب‌هایی که هزاران سال ذخیره شده است به شکل بی رویه استفاده شده و اگر همین گونه ادامه پیدا کند قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: مردم آوج در انتخابات‌های گذشته بی نظیر عمل کرده‌اند و سابقه مشارکت ۸۵ درصدی در این شهرستان وجود داشته است، موضوعی که امیدواریم امسال هم محقق شود و یک حماسه بی نظیر رقم بخورد.

کد خبر 6017221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha