۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران خبر داد؛

کاهش ۴۰۰۰ نفری مقرری بگیران بیمه بیکاری در مازندران

کاهش ۴۰۰۰ نفری مقرری بگیران بیمه بیکاری در مازندران

ساری- مدیرکل تامین اجتماعی مازندران از کاهش چهار هزارنفری مقرری بگیران بیمه بیکاری طی دوسال گذشته با رشد تولید در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن فلاح بعدازظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: درحال حاضر تعداد بیمه شده اصلی در این استان ۷۰۲ هزار و ۴۸۴ نفر و افراد تبعی ۹۴۵ هزار و ۲۲۵ نفر است و از این تعداد نیز ۲۱۷ هزار نفر مستمری بگیران اصلی و ۱۶۷ هزار نفر تبعی هستند.

وی در مورد خدمات رفاهی ارائه شده برای مستمری بگیران اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال نزدیک به ۳۴ هزار نفر از بازنشستگان این استان به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام شدند که این رقم نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است.

مدیر کل تأمین اجتماعی مازندران با اشاره به بدهی‌های این سازمان اذعان کرد: این سازمان در سال گذشته توانسته است ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خویش را در اوراق سهام تسویه کند اما متأسفانه خود نیز دارای طلب‌های زیادی بوده که محقق نشده است.

فلاح گفت: از بزرگترین بدهکاران این سازمان شهرداری ساری بوده است که متأسفانه نتوانست در طول چندسال گذشته آن را پرداخت کند و در حال حاضر به عنوان دانه درشت‌ترین بدهکار این سازمان دارای بدهی ۶۵۰ میلیارد تومانی به این سازمان است.

فلاح در ادامه با اشاره به رتبه سوم این استان در بیمه زنان خانواده گفت: همچنین این سازمان توانسته است در بیمه دانشجویان نیز رتبه ششم کشوری را کسب کند.

مدیر کل تأمین اجتماعی مازندران با اشاره به پرداخت حقوق ماهانه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان در سال جاری بیان کرد: این سازمان علاوه بر پرداخت حقوق ماهیانه درسال جاری ۹۰ میلیارد تومان حق بیمه برای افراد بیمار و سایر اقلام درمانی خدمات پرداخت کرده است

فلاح همچنین در بخش دیگری از سخنانش به طلاق سوری برخی از خانواده‌ها اشاره کرد وافزود: متأسفانه در سال‌های اخیر برخی از افراد برای در یافت مستمری فرد فوت شده طلاق سوری می‌گیرند تا بدین طریق از خدمات تأمین اجتماعی آن بهره بگیرند که این موضوع در حال حاضر بلای جان این سازمان شده است.

فلاح با اشاره به کاهش بیمه بیکاری اذعان داشت: قبل از سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۱۲ هزار نفر از بیمه کاری استفاده می‌کردند که با رشد تولید و رشد اقتصادی تعداد مقرری‌بگیران این سازمان به شکل رسمی به ۸ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 6017816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha