۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۱۶

وزیر فرهنگ:

پایه‌های فرهنگی کشور تقویت شود

پایه‌های فرهنگی کشور تقویت شود

ارومیه - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم توجه به تقویت پایه های فرهنگی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی بعد از ظهر شنبه در جمع مدیران زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لزوم توجه به تقویت پایه‌های فرهنگی کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان باید با همه توان وارد شد و با استفاده از همه ظرفیت‌ها، در راستای مقابله با این تهاجم بی امان تلاش کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار فرهنگی برای استان‌ها اختصاص یافته که با ارائه طرح‌های مؤثر و قابل انجام، تخصیص داده می‌شود، این امر برای توسعه زیرساختی و اجرای طرح‌های مؤثر در حوزه فرهنگی اختصاص می‌یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: آذربایجان غربی نیز که از استان‌های فعال در حوزه فرهنگی به شمار می‌رود، می‌تواند از این اعتبار در راستای اجرای طرح‌های فرهنگی و توسعه زیرساختی استفاده کند.

وی اظهار کرد: نگاه دولت سیزدهم، نگاه عدالت محور، مردم پایه و به دنبال الگوی جدید حکمرانی فرهنگی است که در این خصوص برنامه ریزی های لازم نیز صورت گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: طبق الگوی نوین حکمرانی فرهنگی، باید دولت از تصدی گری به سمت تنظیم گری، نظارت، تسهیل و حمایت حرکت کند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه باید از موازی کاری و انجام کارهای کم بهره اجتناب کرد، گفت: ما باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا اجرای فعالیت‌ها به مردم واگذار شود و بتوانیم با مدیریت مناسب و تسهیل گری زمینه بهبود فعالیت‌ها را فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در استان یک ضرورت به شمار می‌رود و باید با همه توان برای بهبود این وضعیت تلاش کرد.

محمدصادق معتمدیان افزود: باید ساز و کارهایی فراهم کنیم تا زمینه برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و زیرساخت‌های این بخش فراهم شود.

در این جلسه مدیران زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان غربی به بیان وضعیت فعالیت‌های حوزه زیرمجموعه خود و مشکلات پرداختند.

کد خبر 6020166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha