۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۴۹

مهر گزارش می‌دهد؛

حضور غرورآفرین کردها در نخستین دقایق راهپیمایی ۲۲ بهمن

حضور غرورآفرین کردها در نخستین دقایق راهپیمایی ۲۲ بهمن

سنندج_ کردهای کردستانی با حضور غرورآفرین خود در نخستین دقایق آغاز راهپیمایی در شهرهای مختلف استان از جمله شهر سنندج حماسه تکرار ناشدنی را در این مرز و بوم خلق کردند.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: صدا صدای نوجوانان و جوانان این دیار است، فریاد برمی‌آوردند و «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» می‌گویند، انگار با دست‌های مشت کرده و صدای رسایشان می‌خواهند نابودی دشمنان ایران و اسلام را به ارمغان آوردند.

یکی پرچم ایران در دست دارد و آن یکی صورتش را به رنگ پرچم ایران نقاشی کرده است، افتخار می‌کنند به سه رنگ سبز و سفید و سرخی که مزین به نام «الله» است.

دسته دسته بر جمعیت راهپیمایان افزوده می‌شود، همه آمده‌اند تا پشتیبانی خود را از نظام جمهوری اسلامی ایران به تصویر بکشند، تصویری که تا خارج از مرزها عبور کند و از قاب تصاویر دوربین خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها به دشمنان ایران اسلامی برسد.

حضور غرورآفرین کردها در نخستین دقایق راهپیمایی ۲۲ بهمن

انگار سه سال بیشتر ندارد اما سفت دست پدرش را گرفته و در دست دیگرش بادکنکی رنگی به دست دارد، با گوشه چشم ردیف کناری را نگاه می‌کند انگار در میان جمعیت بانوان مادرش را جستجو می‌کند، چه زیباست صحنه راهپیمایی که با حضور نه تنها مردمان این دیار بلکه با حضور خانواده‌ها شکل گرفته است.

پلاکاردی در دست دارد که با نوشته «۲۲ بهمن ماه، یوم الله است یوم الله» زینت یافته است با همکلاسی‌هایش روانه راهپیمایی شده‌اند، خنده در صورتشان موج می‌زند، خوشحالند و سرزنده از شور و هیجانی وصف ناپذیر که در میان جمعیتی باشکوه از مردم سنندج نمود یافته است.

چند قدم جلوتر می‌روم تصویر این لحظه وصف ناشدنی است، گرچه سن و سالشان بالاست و مشخص است که از درد زانو نمی‌توانند همپای جمعیت حرکت کنند و در همان ابتدای خیابان فردوسی بر نیمکت‌های سنگی کنار پیاده‌رو نشسته‌اند اما هماهنگ با جمعیت فریاد می‌زنند و شعارهای راهپیمایان را تکرار می‌کنند.

حضور غرورآفرین کردها در نخستین دقایق راهپیمایی ۲۲ بهمن

انقلاب اسلامی ایران پاسخ روشن یک ملت به ندای رهبر بود

دبیر مجمع مطالبه‌گران کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انقلاب اسلامی پاسخ روشن یک ملت به ندای رهبری بود که می‌خواست رهاننده مردم از بند استبداد و استعمار و تأمین کننده حقوق اساسی، کرامت و حرمت آنها باشد.

حامد امیریان بیان کرد: ایام‌الله دهه فجر یادآور حضور پرشور مردمی است که همه هستی خویش را نثار اسلام کرده و از خون جوانان خویش مزرعه دین را آبیاری کردند.

وی تصریح کرد: ۲۲ بهمن روز وحدت و به ثمر رسیدن نهال شکوهمند انقلاب و یکپارچگی ملتی آزاد و سرافراز است که با پیروی از آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) در مقابله با دسیسه و توطئه‌های دشمنان نظام، چون کوه استوار و دژ مستحکم و تسلیم‌ناپذیر ایستادند.

امیریان حضور مردم ولایتمدار به این راهپیمایی را بیانگر تجدید بیعت با مقام معظم رهبری دانست و اضافه کرد: حضور حماسی و پرشور مردم شریف ایران در این روز، عزم ملت‌های مظلوم و مستضعف جهان را برای اهتزاز پرچم اسلام در سراسر گیتی جزم‌تر می‌سازد.

۲۲ بهمن نماد پیروزی ملت ایران بر رژیم طاغوت و استکبار جهانی است

فرمانده سپاه بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت :۲۲ بهمن نماد پیروزی ملت ایران بر رژیم طاغوت و استکبار جهانی است.

حسین رجب پور بیان کرد: ۲۲ بهمن یادآور حماسه‌ها، رشادت‌ها و جانفشانی‌های مردم عزیز ایران است که عشق به انقلاب و امام راحل و سربلندی وطن را یکپارچه و بی‌واهمه فریاد زدند.

وی تاکید کرد: در ۲۲ بهمن امسال، مردم ایران در برابر جنایات دشمنان و استکبار، نسبت به گذشته با حضوری گسترده‌تر و عزمی مصمم‌تر حضور پیدا کردند.

حضور غرورآفرین کردها در نخستین دقایق راهپیمایی ۲۲ بهمن

رجب‌پور به اهمیت برگزاری انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: امیدوارم به برکت این ایام و با اتحاد و همدلی که اکنون بین مردم و مسؤولان بوجود آمده است سرآغازی باشد تا بتوانیم در انتخابات پیشرو با حضور حداکثری، نشان دهیم که پای آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ایران تا پای جان ایستاده ایم.

وی خاطر نشان کرد: مردم فهیم و شریف ایران بالاخص مردم مؤمن و انقلابی شهرستان بیجار با حضور گسترده خود در این جشن بزرگ مشتی محکم بر دهان استکبار زدند و پرافتخار در کنار یکدیگر، جشن عزتمندی و سربلندی ایران اسلامی را برگزار کردند.

جشن انقلاب که می‌شود روحانی و بازاری و مدیر و مسؤول و خانه‌دار نمی‌شناسد همه می‌آیند تا خاطره حضور را در ذهن بسپارند و سال بعد و سال‌های بعدی این زیبایی‌ها را تکرار کنند، اینجاست که باید گفت کردها به خلق حماسه عادت دارند و در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها حضور می‌یابند تا پایبندی به نظام‌شان را نه یکباره بلکه همیشه و همواره به اثبات برسانند.

حضور غرورآفرین کردها در نخستین دقایق راهپیمایی ۲۲ بهمن

کد خبر 6020357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha