۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۹

با ورود سامانه بارشی؛

آسمان استان بوشهر بارانی می‌شود/ احتمال آبگرفتگی معابر

آسمان استان بوشهر بارانی می‌شود/ احتمال آبگرفتگی معابر

بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به استان از فردا گفت: آسمان استان بوشهر بارانی می‌شود.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به ورود یک سامانه بارشی به استان بوشهر هشدار هواشناسی سطح زرد با موضوع تقویت و تشدید فعالیت سامانه بارشی صادر شده است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود بارندگی در برخی مناطق و سواحل شمالی و مرکزی استان طی عصر روز جمعه تا بعد از ظهر روز شنبه تقویت و تشدید شود و سبب جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر عمومی در این مناطق شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: بارش باران، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و تندبادهای لحظه‌ای، در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ در برخی مناطق و سواحل شمالی و مرکزی استان بوشهر

وی از آب‌گرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خبر داد و اضافه کرد: احتمال شکستن درختان و احتمال خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به‌دلیل وزش باد وجود دارد.

شکوهی‌پور با اشاره به لغزندگی جاده‌ها، وقوع رعدوبرق و خطر آتش‌سوزی در تأسیسات برق شهری و تأسیسات و مخازن نفتی و گازی، مواج‌شدن دریا و سواحل استان بوشهر خواستار مراقبت برای جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی شد.

وی با تاکید بر اجتناب از فعالیت‌ها و ترددهای دریایی، خواستار اجتناب از سفرهای غیرضروری و تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و سواحل شد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با تاکید بر اجتناب از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی خواستار اتخاذ راهکارهایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی شد.

وی ادامه داد: در طول فعالیت این سامانه بارشی وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید گاهی تا بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا از ۱۲۰ تا ۲۴۰ گاهی تا ۲۷۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور گفت: جهت وزش باد تا فردا جنوب شرقی تا جنوب غربی، با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از عصر امروز به‌تدریج در سواحل و فراساحل استان با سرعت ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی اضافه کرد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰، از امشب به‌تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی و مرکزی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: دمای هوا نیز تا روز جمعه افزایش نسبی دارد، اما از روز شنبه کاهش محسوسی خواهد داشت.

کد خبر 6024463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha