۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۵۹

امام جمعه دشتی:

کاندیداهای انتخابات اخلاق را رعایت کنند

کاندیداهای انتخابات اخلاق را رعایت کنند

بوشهر - امام جمعه دشتی گفت: به کاندیداهای انتخابات توصیه می‌کنیم که در چهارچوب قانون حرکت کنند، یکدیگر را تخریب نکنند و اخلاق را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه دشتی با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امروز در شرایطی که نسل جوان در برابر تهاجم بی رحمانه دشمن قرار گرفته است حضرت علی اکبر (ع) بهترین و بزرگترین الگویی است که می‌تواند جوانان ما را از آسیب و گزند دشمنان اسلام حفظ کند.

وی اضافه کرد: مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی، با حضور آگاهانه خود در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، و یاری جبهه حق، رحمت و برکات الهی و رضایت قلب مبارک حضرت بقیة الله (عج) را به‌دست آوردند.

امام جمعه دشتی بیان کرد: این ملت در صحنه یوم‌الله ۲۲ بهمن نشان داد که شایستگی برخورداری از نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را دارند و تا ظهور امام عصر (عج) این شایستگی را حفظ خواهند کرد.

وی ادامه داد: در گفتمان جمهوری اسلامی، کارگردان و طراح اصلی میدان سیاست مردم هستند و تا زمانی که به دژ مستحکم ولایت تکیه دهند، هرگز سیاست‌زده و بازی‌خورده نخواهند شد.

توصیه به کاندیداهای انتخابات

وی خاطرنشان کرد: به کاندیداهای انتخابات توصیه می‌کنیم که در چهارچوب قانون حرکت کنند، یکدیگر را تخریب نکنند و مواظب باشند هوای نفسانی بر آنها غلبه نکند و بخاطر به دست آورد یک مقام دنیایی زودگذر دین و ایمان خود را یکجا حراج نکنند.

زاهددوست تصریح کرد: کاندیداها از وعده‌های غیر واقعی و دروغ جدا پرهیز کنند که موجب دلسردی و نامیدی مردم را فراهم می‌کند.

وی افزود: کاندیدای انتخابات باید در چارچوب وظیفه نمایندگی وعده بدهند مگر شما چه‌کاره آید که به‌جای همه قوای سه گانه به مردم وعده می‌دهید و لیست انتصابات مدیران می‌بندید؟

امام جمعه دشتی تاکید کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی امروز، نامزدهای انتخابات در تبلیغات خود از اسراف بپرهیزند این انتظار به حق مردم است.

وی افزود: مردم غزه با الهام از مکتب اسلام، با استقامت تاریخی در برابر دشمن آمریکایی و صهیونیستی، صحنه درخشان شکست ناپذیری اراده یک ملت را به نمایش گذاشتند.

زاهددوست تصریح کرد: سرزمین کوچک و محدود غزه را از زمین، هوا و دریا محاصره کردند و حتی آب، غذا، دارو و نیازهای اولیه را بر آنان تحریم کردند، و از هر طرف مورد بی رحمانه ترین، حملات جنگی قرار گرفتند، اما چون کوه راسخ و استوار ایستادند و خون دادند اما خم به آبرو نیاوردند و به جهان درس استقامت و ایستادگی دادند.

وی گفت: متأسفانه یکی دو روز قبل شاهد پخش صحنه‌های ضرب و شتم دانش آموزان در یکی از مدارس خورموج از طریق رسانه‌های بیگانه بودیم که آموزش و پرورش هم صحت این کلیپ را تأیید کرد و بسیار مایه تأسف بود.

امام جمعه دشتی اظهار کرد: به نظر می‌رسد آموزش و پرورش به جای صدور بیانیه فوری پس از وقوع این قبیل صحنه‌ها، باید تصمیم بازدارنده‌تری بگیرد و برای جلوگیری از تکرار چنین صحنه‌هایی هم نظارت و هم برنامه داشته باشد چرا که این صحنه‌ها زیبنده دستگاه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی نیست.

کد خبر 6025990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha