۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اعلام کرد؛

افتتاح طرح‌های گلخانه‌ای با ظرفیت تولید سالیانه ۵۷۰ تن در بیضا

افتتاح طرح‌های گلخانه‌ای با ظرفیت تولید سالیانه ۵۷۰ تن در بیضا

بیضا-مدیر جهاد کشاورزی بیضا از افتتاح ۲ طرح گلخانه ای با ظرفیت تولید سالیانه ۵۷۰ تن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صدیقه مؤیدی گفت: برای نخستین بار دو واحد زنجیره تولید محصولات گلخانه‌ای به مساحت ۲۲ هزار مترمربع در شهرستان بیضا به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این طرح‌های گلخانه‌ای با ظرفیت تولید سالیانه ۵۷۰ تن و بااعتباری بالغ‌بر ۹۵۰ میلیارد ریال تسهیلات و آورده شخصی احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اضافه کرد: این زنجیره‌ها شامل یک واحد هفت هزار مترمربعی و یک مجتمع ۱۵ هزار مترمربعی است که هر دو طرح مجهز به بخش‌های تولید، سردخانه، سورت و بسته‌بندی هستند.

مؤیدی با اشاره به اینکه محصول تولیدی در این واحدها در حال حاضر خیار، گوجه‌فرنگی، سبزیجات، گیاهان دارویی و صیفی است، گفت: با بهره‌برداری از این دو طرح تولیدی برای ۴۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و برای ۳۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده است.

وی بیان کرد: با توجه به حمایت‌های دولت از احداث واحدهای گلخانه‌ای در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، افزایش تولید در واحد سطح، اشتغال دائمی، مهیا بودن شرایط صادرات و ارزآوری، روند توسعه گلخانه‌های بیضا در سالیان اخیر سیر صعودی داشته است.

این مقام مسؤول اذعان کرد: شهرستان بیضا در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به استان فارس به‌عنوان شهرستان پایلوت گلخانه‌ای معرفی شد.

کد خبر 6026707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha