۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار:

مراسم احیای شب نیمه شعبان در ۱۰ مسجد بیجار برگزار می‌شود

مراسم احیای شب نیمه شعبان در ۱۰ مسجد بیجار برگزار می‌شود

بیجار-رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: مراسم احیای شب نیمه شعبان در ۱۰ مسجد شهر و روستای بیجار برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سعد الله جمادیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این ایام، جشن نیمه شعبان و احیای شب نیمه شعبان است.

وی افزود: همزمان با جشن نیمه شعبان مراسم احیا در ۱۰ مسجد شهر و روستاهای بیجار برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جمادیان به اعمال این شب نیز اشاره کرد و بیان داشت: قرائت دعای کمیل، زیارت امام حسین (ع) شب‌زنده‌داری و احیا و … ازجمله برنامه‌های سفارش شده برای این ایام است که با حضور مداحان و قاریان در سطح مساجد برگزار می‌شود.

وی به اهمیت ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: گسترش فرهنگ مهدویت موجب بالندگی هر چه بیشتر جامعه اسلامی خواهد شد و شناخت واقعی امام زمان (عج) بر همه منتظران واجب و ضروری است.

وی با اشاره به تاکید روایات اسلامی مبنی بر شب زنده داری کردن و احیا داشتن در شب‌های قدر و شب نیمه شعبان به عنوان افضل شب‌ها بعد از قدر، عنوان کرد: این شب پرفضیلت، فرصتی است که منتظر ظهور به این موضوع تفکر کند که در یک سال گذشته برای تعجیل در فرج حضرت حجت (عج) چه اقدامی کرده و چه قدمی در این زمینه برداشته است.

حجت الاسلام جمادیان خاطر نشان کرد: لازم است در ایام نیمه شعبان برنامه‌هایی با محتوای مناسب برای آشنایی آحاد مختلف جامعه با فلسفه ظهور امام زمان (عج) اجرا شود.

کد خبر 6028563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha