۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی شورای شهر همدان؛

رفع خطر و مرمت مسجد جامع همدان به اعتبارات ملی نیاز دارد

رفع خطر و مرمت مسجد جامع همدان به اعتبارات ملی نیاز دارد

همدان-رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: رفع خطر و مرمت بخش‌هایی از مسجد جامع همدان نیازمند اعتبارات ملی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حیدری صبح دوشنبه در کمیسیون فنی عمرانی شورا با موضوع رفع خطر و مرمت مسجد جامع همدان اظهار کرد: هر فردی با شخصیت حقوقی و سازمانی می‌تواند این موضوع را بر دیگری محول کند و هر مسئولی بخواهد از این موضوع شانه خالی کند مسیر را می‌یابد اما با اتحاد، وحدت و همدلی باید درصدد حفظ این بنای فاخر واجد ارزش دارای هویت میراثی، تاریخی و مذهبی باشیم.

وی مسجد جامع همدان را یکی از نمادهای ارزشمند شهر برشمرد و گفت: این مسجد در همدان به عنوان دارالایمان و دارالجهاد به عنوان یکی از ارزشمندترین نمادهاست.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: قوانین مصوب، شهرداری، سازمان اوقاف، میراث فرهنگی و شورای شهر را در کمترین وظیفه به رفع خطر و در حد اولی به حفظ، نگهداری و مرمت مساجد مکلف کرده است.

حیدری با بیان اینکه امید است با تشریک مساعی و تلاش علاوه بر رفع آسیب و خطر از مساجد به ویژه مسجد جامع، اعتبارات ملی نیز در این راستا جذب شود، افزود: هر دستگاه از جمله وزارتخانه میراث فرهنگی، شورای برنامه‌ریزی استان، اوقاف، شهرداری در قالب بودجه‌های بازآفرینی به نحوی در رفع این دغدغه و رفع خطر از مسجد جامع باید ورود کرده و این مهم را به گوش تصمیم گیران برسانند.

وی با تأکید بر اینکه ترک‌های ایجاد شده در مسجد جامع همدان پیش رونده و فعال است، تصریح کرد: این موضوع یک هشدار است و وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: بناهای تاریخی و واجد ارزش در شهر، کم نداریم که با کوچک‌ترین تهدیدی در بحث حفظ و مرمت آنها با واکنش‌های بسیاری مواجه هستیم اما در خصوص مسجد جامع نباید به گونه‌ای باشد که این بنا با تهدید مواجه شده و اهمیتی داده نشود.

کد خبر 6031647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha