۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی همدان مطرح کرد؛

راه‌اندازی زنجیره تولید محصولات گلخانه‌ای در همدان

راه‌اندازی زنجیره تولید محصولات گلخانه‌ای در همدان

همدان-مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: زنجیره تولید محصولات گلخانه‌ای در همدان راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن محمدی از تجهیز شهرک‌های گلخانه‌ای و گلخانه‌های بزرگ استان به واحد سورت و بسته‌بندی و سردخانه خبر داد و اظهار کرد: یکی از مشکلات این حوزه صادرات محصولات گلخانه‌ای به واسطه سایر استان‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه صادرات با واسطه محصولات تولیدی، ارزش افزوده‌ای برای استان ندارد افزود: از همین رو طی یکی دو سال گذشته واحدهای گلخانه‌ای بزرگ و شهرک‌های گلخانه‌ای مجهز به واحد سورت و بسته‌بندی بندی شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: با صدور مجوز و استقرار واحدهای سردخانه، سورت و بسته‌بندی در گلخانه‌ها صادرات محصولات، مستقیم از استان انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پس از صدور مجوز تغییرکاربری گلخانه‌ها، استعلام محیط زیست برای صدور مجوز سورت و بسته بندی گرفته می‌شود تصریح کرد: تاکنون سه واحد سردخانه، سورت و بسته بندی در بخش محصولات گلخانه‌ای استان به بهره‌برداری رسیده است.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه با احداث سردخانه و واحد سورت و بسته بندی حجم چشمگیری از محصولات گلخانه‌ای استان صادر می‌شود گفت: در شهرک گلخانه‌ای کوریجان، سردخانه ۵ هزار تنی و سورت و بسته بندی ۱۰ هزار تنی در حال احداث است که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام سبب شده محصولات تولیدی از طریق تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان با ایجاد ارزش افزوده به مقاصد صادراتی ارسال شود به عبارتی زنجیره تولید محصولات گلخانه‌ای راه‌اندازی شده است.

کد خبر 6031653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha