۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل:

۹۱ پروژه اولویت‌دار در اردبیل تکمیل می‌شود

۹۱ پروژه اولویت‌دار در اردبیل تکمیل می‌شود

اردبیل- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ۹۱ پروژه مهم استان از محل منابع استانی و ملی در ۲ سال پیش رو تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

داود شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف مورد توجه است تا با تخصیص ۲۹۷ میلیارد تومان بتوانیم افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: امسال ۱۴۸ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها تخصیص یافته و سال آینده نیز با تأمین اعتبار مورد نیاز شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این ۹۱ پروژه مهم و زیربنایی در استان خواهیم بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های استان در سال گذشته تخصیص و تأمین شده بود، گفت: صد درصد این منابع جذب شده و صرف تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های مهم و حیاتی شده است.

شایقی افزود: بخشی از این منابع مربوط به سفر رییس جمهور بوده و سازمان برنامه و بودجه به تمام تعهدات خود حتی فراتر از مبلغ تعیین شده عمل کرده است.

وی تعهد سازمان برنامه و بودجه را در سفر رییس جمهور به استان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از این محل جذب شده که این رقم بیشتر از تعهد سازمان برنامه و بودجه است.

شایقی مهمترین پروژه استان را راه آهن اردبیل – میانه اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۴۸۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب راه آهن بوده اما در پایان سال مالی شاهد جذب یک‌هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان منابع برای این پروژه عظیم بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: احداث باند دوم راه‌ها از شمال تا جنوب استان، تکمیل تونل حیران و بهره‌برداری از بزرگراه‌های استان در سال‌های اخیر از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های استان بوده است.

شایقی اضافه کرد: تکمیل سدهای معیشتی، ایجاد زیرساخت در شهرک‌های صنعتی، تکمیل بیمارستان نجف‌زاده و توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر و توسعه مراکز بهداشتی، درمانی در مناطق روستایی و شهری، تکمیل تالار شهر اردبیل و بهره‌برداری از ساختمان دولت در بسیاری از شهرهای استان از اولویت‌های استان است.

وی بیان کرد: امسال نیز تکمیل سدهای آبرسانی و پایاب آنها جز اولویت‌های اصلی است و تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های ملی اختصاص یافته است.

شایقی در ادامه سخنان خود یادآور شد: از محل اعتبارات امسال یک‌هزار و ۷۴ میلیارد تومان برای راه آهن اختصاص یافته و در روزهای آینده ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر جذب خواهد شد.

وی تصریح کرد: مابقی مبلغ تخصیص یافته به استان بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل باند دوم راه‌های استان و احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و آبرسانی به شهرها و همچنین تکمیل تالار شهر اختصاص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ۹۱ پروژه مهم استان در اولویت تکمیل قرار دارد که ۲۹۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۱۴۸ میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص یافته است.

کد خبر 6032317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا FR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      2 0
      قرار بود شهریور احداث شه سال تموم شد