۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲

نماینده ولی فقیه در مازندران:

انتخابات ۱۱ اسفند به عید بزرگی ملی تبدیل می شود

انتخابات ۱۱ اسفند به عید بزرگی ملی تبدیل می شود

سوادکوه -نماینده ولی فقیه در مازندران انتخابات را از برکات انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: ۱۱ اسفند با مشارکت مردم به عید بزرگ ملی تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر لایینی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران شهرستان سوادکوه، ضمن تبریک روز جوان، نیمه شعبان و روز مستضعفان، گفت: ان شا الله ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ نیز تبدیل به عید بزرگ ملی شود و پیشاپیش آن روز را تبریک عرض می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در مازندران از برکات انقلاب اسلامی را قدرت و فرصت انتخاب دانست و با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی چنین فرصتی نبوده و تنها فرمالیته بوده است، خاطرنشان کرد: شکر نعمت استفاده از نعمت است و مردم بزرگوار از این نعمت به برکت انقلاب اسلامی استفاده کرده و حضور حداکثری داشته باشند.

وی انتخابات را هم حق و هم تکلیف برشمرد و افزود: این حق مردم است که بتوانند با رأی خود سرنوشت کشورشان را رقم زنند و آنکه مردم را به عدم شرکت در انتخابات و تحریم انتخابات دعوت می‌کند، دعوتش ضدحقوق بشری بوده چراکه انتخابات حق است.

داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه راه اصلاح کشور انتخابات است، گفت: با شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح کشور آباد می‌شود.

وی با بیان اینکه همه رده‌های مدیریتی از شورای روستاها و شهرها تا مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و خود رهبری (با واسطه خبرگان) انتخاب می‌شوند، این مهم را ویژگی ایران اسلامی عنوان کرد.

لایینی در رابطه با اهمیت مجلس با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه مجلس در رأس امور است، گفت: همین بس که مجلس یک ایران کوچک و ایران یک مجلس بزرگ است.

وی در رابطه با اهمیت خبرگان رهبری با بیان اینکه اهمیت هر موضوعی به اهمیتش است، خاطرنشان کرد: موضوع خبرگان، رهبری است و رهبری مهم‌ترین رکن از ارکان جامعه کشور است.

این مسؤول شرط اساسی را انتخاب اصلح دانست و با بیان اینکه نه اقرب و انسب بودن بلکه باید ملاک شایستگی و انتخاب اصلح باشد، بر لزوم ارتقا فرهنگ انتخاباتی در جامعه تاکید کرد و افزود: وعده و وعید نادرست و تطمیع و تهدید هم نباید باشد.

لایینی ضمن توصیه کاندیداها به رعایت اخلاق انتخاباتی و قوانین انتخابات، گفت: کسی که رأی نیاورد اما قوانین و اخلاق را مراعات کند پیروز است اما رأی آوردن به قیمت بی اخلاقی شکست است، نه پیروزی.

وی با بیان اینکه عده‌ای بر این عقیده هستند که در زمان انتخابات رقابت و بعد از آن رفاقت است، افزود: اما از دید من در هر دو زمان باید رفاقت حاکم باشد.

کد خبر 6033015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha