۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹

امام جمعه بویین زهرا:

باید از گروه‌های اندیشه ورز برای مسئله عفاف و حجاب بهره گرفت

باید از گروه‌های اندیشه ورز برای مسئله عفاف و حجاب بهره گرفت

قزوین- امام جمعه بویین زهرا گفت: از گروه‌های اندیشه ورز و دغدغه مند باید برای تبیین مسئله عفاف و حجاب بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضوانی ظهر پنجشنبه در اولین نشست اندیشه ورزی با نخبگان در حوزه عفاف و حجاب عنوان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌هایی که دشمنان برای بی هویت کردن جوانان در دستور کار خود قرار دارند، بدحجابی، بی حجابی و مستی جوانان است.

امام جمعه بویین زهرا با اشاره به پیامدهای بدحجابی بیان کرد: بدحجابی و مستی دو سلاحی هستند که روح عزت و شرافت یک جامعه را هدف می‌گیرند تا آن را از بین ببرند.

حجت الاسلام رضوانی مهم‌ترین پیامدهای خطرناک بد حجابی امروزه در جامعه را خیانت همسران به یکدیگر، سلب آسایش و آرامش فکری خانواده‌ها، کاهش تمایلات جنسی و تنوع طلبی برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: امروزه همین عوامل موجب سردی روابط در خانواده‌ها و درنتیجه آن فروپاشی خانواده‌ها و همچنین تولد فرزندان نامشروع شده است.

امام جمعه بویین زهرا در طی این نشست گفت: خودکشی در اثر فشارهای روحی و روانی، کاهش آمار ازدواج، افزایش سن ازدواج، از بین رفتن اعتماد در بین جوانان و افت تحصیلی از دیگر اثرات عدم توجه به موضوع اساسی عفاف و حجاب در جامعه است.

رضوانی ادامه داد: برای تبیین مسئله عفاف و حجاب باید از گروه‌های اندیشه ورز و دغدغه مند بهره گرفت و توسط افراد متخصص مهارت‌های زندگی، خطرات احتمالی و پیامدهای بی حجابی را به جوانان و نوجوانان آموخت.

امام جمعه بویین زهرا تصریح کرد: عده‌ای حتی نحوه برخورد صحیح با فرزندان خود را نمی‌دانند و می‌خواهند در جامعه امر به معروف کنند؛ از این رو آنها ابتدا باید شیوه صحیح امر به معروف را بیاموزند.

رضوانی ادامه داد: شکاف‌های خانوادگی و سستی روابط فرزند با پدر و مادر بسیار ناپسند است که تنها دلیل آن ندانستن شیوه‌ها و راهکارهای مناسب نحوه برخورد با فرزند است.

امام جمعه بویین زهرا در پایان خاطرنشان کرد: تبیین مسائل عفاف و حجاب و مهارت‌های زندگی در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و در جامعه با راهکارها، برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 6034771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha