۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۳۳

مسئول کمیته حراست ستاد انتخابات اردبیل:

حقوق افراد در روند استعلامات انتخابات صیانت شد

حقوق افراد در روند استعلامات انتخابات صیانت شد

اردبیل- مسئول کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: در جریان بررسی‌ها و استعلامات مربوط به داوطلبان انتخابات، حقوق افراد صیانت شد.

مسلم قهرمانی در گفت‎وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به چهار اصل مورد تأکید مقام معظم رهبری در روند انتخابات شامل سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت از اتخاذ تدابیر مختلف در راستای تحقق این چهار اصل خبر داد و اظهار کرد: در جریان بررسی‌ها و استعلامات مربوط به داوطلبان انتخابات، حقوق افراد صیانت شد.

وی تصریح کرد: کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان اردبیل تدابیر مختلفی را در راستای تحقق چهار اصل مورد تأکید مقام معظم رهبری در روند انتخابات شامل سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت اتخاذ کرده است.

مسئول کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان اردبیل با اشاره به تشکیل نشست‌های هماهنگی و تشریح شرح وظایف این کمیته گفت: با برگزاری این نشست‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم برای شناسایی نقاط ضعف و قوت انجام گرفته و بازدیدهای مکرر از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انجام شده است.

قهرمانی افزود: تیمی از همکاران حوزه حراست پس از بازدید از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، نسبت به رفع نقاط ضعف احصا شده، اقدام کرده‌اند و محل ویژه نگهداری اقلام انتخابات به صورت حفاظت شده و زیر پوشش دوربین‌های مدار بسته انتخاب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اقلام انتخاباتی حفاظت شده چند روز پیش از انتخابات در شعب پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل توزیع خواهد شد.

رعایت دستورالعمل‌های حراستی در زمینه افراد و عوامل اجرایی انتخابات

مسئول کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان اردبیل اضافه کرد: بررسی و استعلام ۴۷۸ داوطلب انتخابات در استان اردبیل با نظارت کمیته حراست و استعلامات و همکاری مراجع پنجگانه شامل دادگستری، اطلاعات سپاه، اداره کل ثبت احوال، اداره کل اطلاعات و نیروی انتظامی انجام شد که در روند این بررسی‌ها و استعلامات، حقوق افراد نیز مورد صیانت قرار گرفت.

قهرمانی با اشاره به تأمین دستگاه‌های احراز هویت با همکاری کمیته فناوری اطلاعات، کمیته پشتیبانی و همچنین حفاظت از این دستگاه‌ها بیان کرد: دستگاه‌های احراز هویت به همراه ملزومات مورد نیاز انتخابات، از وزارت کشور دریافت شده و در محلی امن نگهداری می‌شود.

مسئول کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان اردبیل از رعایت دستورالعمل‌های حراستی در زمینه افراد و عوامل اجرایی انتخابات خبر داد و یادآور شد: آموزش‌های لازم درباره فعالیت نیروهای اجرایی انتخابات انجام شده و امید است با حضور نیروهای متعهد، مجرب و با همکاری همه کمیته‌ها انتخابات پرشوری با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.

کد خبر 6034935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha