۲۱ آذر ۱۳۸۶، ۱۵:۵۵

تهیه سند ملی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی گفت: سند ملی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با همکاری پژوهشگران و محققان تهیه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، حمید بقایی قائم مقام سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تهیه این طرح از یک سال گذشته شروع شده است، افزود: از این سند 100 پروژه پیشتاز استخراج می شود و طی دو سال آینده در دستور کار سازمان قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: مهمترین مشکل ما در سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری این بود که از پروژه ها تعریف درستی وجود نداشت واز وجود یک سیاست کلی وسیاست کلی و مدون بی بهره بودیم.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: بخش هایی از این سند تبدیل به برنامه و به کمیسیون فرهنگی ارسال می شود تا در صحن علنی تصویب شده و بر اساس آن تمامی دستگاه های دولتی موظف به همکاری شوند.

وی با اشاره به اعتبار جاری سازمان در سال  86 ، گفت: ما 57 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که حدود  پنج میلیارد و 700 میلیون تومان حقوق یگان حفاظت و 50 میلیارد تومان هزینه های جاری سازمان است.

بقایی گفت: از این مبلغ حدود 40 میلیارد تومان حقوق ، مزایا، تبصره 10 و کمک های بلاعوض و موارد دیگر است و 11 میلیارد تومان نیز برای هفت معاونت سازمان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به کسری حقوق یگان حفاظت از میراث فرهنگی افزود: حقوق یگان حفاظت 13 میلیارد تومان هزینه دارد که حدود 48 درصد آن را دریافت می کنیم و مجبور هستیم 52 درصد باقیمانده را تامین کنیم.

بقایی تصریح کرد: حدود3 میلیارد تومان کسری در زمینه حقوق و مزایا داریم که مجموع کسری حقوق یگان حفاظت و صنایع دستی به 9 میلیارد تومان می رسد.

وی با اشاره به تاسیس ستاد بودجه، گفت: به علت محدود بودن اعتبارات ، ستاد بودجه را تشکیل دادیم و در این ستاد هر تغییر مربوط به بودجه با حضور معاونین مصوب می شود.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: همچنین تمام پروژه های خود را کنترل می کنیم تا مشخص شود بر اساس اعتبار تخصیص یافته ، چه مقدار پیشرفت داشته است.

بقایی ادامه داد: مطابق با قانون مالی محاسباتی کشور اعتبارات را به استانها ابلاغ کردیم تا استانها منابع مالی پایگاه های خود را تامین کنند.

وی با اشاره به حوزه سرمایه گذاری یاد آور شد: تشکیلات سرمایه گذاری از معاونت گردشگری تفکیک شده و معاونت سرمایه گذاری می تواند حوزه های میراث فرهنگی و صنایع دستی را نیز پوشش دهد.

بقایی با بیان اینکه اجرای اصل 44 را به شدت پیگیری می کنیم ، تصریح کرد: کارهای مرتبط به سازمان را به تدریج به بخش غیر دولتی واگذار می کنیم  و در این راستا 110 کاروانسرا و خانه تاریخی در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

وی همچنین در مورد اجلاس unwto  گفت: ما برای نخستین بار در اجلاس unwto نایب رئیس این اجلاس شدیم و سایر کشورها گردشگری فرهنگی ما را به عنوان  یکی از شاخه های گردشگری پذیرفته اند.

بقایی یاد آور شد:همچنین به عضو کمیته برنامه و بودجه این سازمان در آمده ایم و این نشان دهنده این است که نگاه آنها به ما تغییر پیدا کرده است.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری همچنین ازنمایندگان درخواست کرد که در زمینه حقوق یگان حفاظت با سازمان همکاری داشته باشند.

کد خبر 603522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha