۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳

امام جمعه دشتی:

نامزدهای انتخاباتی اخلاق را رعایت کنند

نامزدهای انتخاباتی اخلاق را رعایت کنند

بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: انتظار می‌رود همه نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در نماز جمعه خورموج اظهار کرد: شب نیمه شعبان، شب بسیار عزیزی است که بر اساس روایت، بالاترین شب از نظر قیمت و ارزش بعد از لیلةالقدر در ماه مبارک رمضان است؛ یعنی از نظر نوع و میزان، بیشترین و بالاترین تأثیر را در روح انسان دارد.

وی اضافه کرد: شب نیمه شعبان اعمال مهمی دارد که از گران‌بهاترین آن‌ها احیا و شب زنده داری و زیارت امام حسین (ع) است و یکی دیگر از اعمالی که از نظرِ نوعِ تأثیرگذاری فوق‌العاده است، آن است که هر کدام از تسبیحاتِ اربعه صد مرتبه خوانده شود و در روایت آمده: اگر کسی این عمل را در شب نیمه شعبان انجام دهد، خداوند همه گناهان گذشته او را می‌آمرزد.

وی بیان کرد: بدون شک امنیت امروز ما مدیون مجاهدت‌های نیروهای امنیتی است و هماهنگی نیروهای اطلاعاتی وزارت و سپاه پاسداران مایه آرامش مردم و دلهره دشمنان و بدخواهان است.

زاهددوست خاطرنشان کرد: موفقیت اخیر در شناسایی یکی از محکومان بزرگ اقتصادی ارزی و بازگرداندن آن به کشور در واقع یکی از ده‌ها موفقیت وزارت اطلاعات در ماه‌های اخیر بود.

وی ادامه داد: روز جمعه آینده ۱۱ اسفند روز آزمون مهم و سرنوشت ساز ملت ایران است. به تعبیر رهبر عزیزمان انتخابات آبروی نظام اسلامی و یکی از ابزارهای مهمّ قوّتِ کشور است. فرمودند: انتخابات پایه تحوّل در کشور است.

امام جمعه دشتی ادامه داد: دشمنان و یزیدیان زمان از یکسال گذشته سیاست با خناسی راهبردی خود را تردید افکنی و دلسرد کردن مردم و سلب رونق از انتخابات قرار داده اند، و البته عده‌ای در داخل کشور هم سخن و خواست دشمن را تکرار می‌کنند.

وی تاکید کرد: جمعه آینده میدان الیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا خواهد بود و ملت ایران با مشت محکم و کوبنده به دهان یاوه گوی دشمنان می‌کوبند. علاوه بر حضور باشکوه رکن دوم انتخابات انتخاب اصلح و صحیح است که وظیفه هر ایرانی مسلمان است.

زاهددوست تصریح کرد: باید حجت شرعی داشته باشیم که به فلانی رأی بدهیم و مواظب باشیم خیانت در امانت نشود. به شاخص‌هایی که رهبر عزیزمان برای فرد اصلح بیان فرموده اند مراجعه کنیم.

وی گفت: ویژگی‌های نظیر مؤمن، با تقوا و متوکل به خدا بودن، پایبندی به مبانی اسلام و انقلاب، قوی و کارآمد بودن، دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل، خستگی ناپذیر و دارای همت جهادی، حاضر در بین مردم و آشنا به نیازها و مشکلات، بصیر، هوشمند، با تدبیر و با برنامه بودن، اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی، دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی، پرهیز از بد اخلاقی‌های انتخاباتی، صادق و رو راست بودن، امانت‌دار، پاکدامن و به دور از فساد بودن، ساده زیست و دوری از اشرافی‌گری از شاخص‌هایی است که رهبر عزیزمان برای فرد اصلح بیان فرموده اند.

وی افزود: یک‌بار دیگر کاندیداهای انتخابات و طرفداران آنها را به رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از تخریب یکدیگر دعوت می‌کنم.

وی با بیان اینکه با پدیده شوم خرید و فروش احتمالی رأی مقابله شود افزود: تغییر نظرات مردم با توسل به خرید آرا توهین به کرامت انسانی مردم است و باید نهادهای نظارتی از آن پیشگیری کنند. انتظار این است که نهادهای نظارتی بر تبلیغات نامزدهای انتخابات نظارت کامل کنند و با تخلفات و جرایم تبلیغاتی قاطعانه برخورد کنند.

کد خبر 6035411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha