۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴

استاد دانشگاه های اردبیل:

تبلیغات پرخرج نشان از ناکارآمدی کاندیدا است

تبلیغات پرخرج نشان از ناکارآمدی کاندیدا است

اردبیل-استاد دانشگاه های اردبیل گفت: کاندیداهایی که رو به تبلیغات پرخرج و پرهزینه می آورند جز کار نمایشی هیچ خروجی ندارند و مردم نباید به چنین کاندیداهایی رای دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، لطفی پیش از خطبه های نماز جمعه اردبیل و در آستانه انتخابات در جمع نمازگزاران اردبیلی اظهار کرد: یکی از مسئولیت های خطیر نماینده وضع قوانین خوب، کارآمد و با توان بالای اجرایی است که با این اقدام می تواند اصلاح بسیاری از امور را انجام دهد.

وی از مجلس به عنوان نماد قدرت با وضع قوانین کارآمد یاد کرد و گفت: مجلس می تواند بر تمام ارکان قوه مجریه و قضائیه با قانونی راهبردی نظارت داشته و جایگاه خود را در راس امور حفظ کند.

استاد دانشگاه‌های اردبیل توانایی مجلس و نمایندگان پرقدرت آن را در برکناری رییس جمهور و وزرا با قابلیت بسیار بالا یادآور شد و بیان کرد: نه تنها نمایندگان مجلس باید پاسخگوی قدرت بی نظیر خود در برابر مردم باشند بلکه بهتر است از این قدرت خود در اصلاح امور و بهبود فرآیندها نیز استفاده کنند.

لطفی افزود: نمایندگان به جلی عزل و نصب ها می توانند با ابزار نظارتی خود بر مدیران و مسئولان و همچنین رفتار آنها نظارت دقیقی داشته و مراقبت لازم را انجام دهند تا فساد و رانتی شکل نگیرد.

وی گفت: اگر نماینده ای ناکارآمد راهی مجلس می شود ما باید در نوع انتخاب خود تجدیدنظر کنیم چرا که اگر فرد صالح و شایسته و در تراز مجلس راهی بهارستان کنیم قطعاً آنها می توانند از حق و حقوق ملت دفاع کنند.

استاد دانشگاه های اردبیل با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس می تواند ابزار قدرتمندی برای نماینده در اصلاح بازنگری و تصویب قوانین کارآمد باشد گفت: مجلس باید از ظرفیت مرکز پژوهش استفاده کرده و با شفافیت و قدرت تمام قوانینی به نفع مردم تصویب کند.

لطفی بیان کرد: به هیچ وجه نماینده مجلس حق وعده دادن در حوزه اجرایی را ندارد و مردم بهتر است به این موضوع واقف باشند که اگر نماینده ای در احداث راه، راه آهن و یا سایر پروژه های زیربنایی را داد به مرم دروغ می گوید چرا که کار مجلس قانونگذاری و نظارت بوده و کار مدیران اجرایی پیشبرد امور و اجرای پروژه های عمرانی است.

وی به مردم توصیه کرد؛ تا به کاندیداهایی پرخرج و پرهزینه رای ندهند و در کنار آن هر کاندیدایی دم از کارهای اجرایی بزند به مردم دروغ گفته و خیانت کرده است.

استاد دانشگاه های اردبیل ادامه داد: آنهایی که به شناسنامه و هویت این ملت با دادن وعده و وعید و یا پول به مردم توهین می کنند در شان مجلس نیست و نماینده ای که با گوی رای مردم را می خورد قطعاً در مجلس نیز حق مردم را با گول معامله کرده و به رانت بزرگ دست می زند.

لطفی افزود: انتخابات می تواند جلوی قلدری و دیکتاتوری را گرفته و زمینه اصلاح بسیاری از امور را گرفته به شرطی که مردم نیز در انتخاب خود نهایت دقت و وسواس را داشته باشند.

کد خبر 6035459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha