۶ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۱۱

مدیرکل گمرکات استان اصفهان:

یک میلیارد و ۳۲۲ میلیون دلار کالا از گمرکات اصفهان صادر شد

یک میلیارد و ۳۲۲ میلیون دلار کالا از گمرکات اصفهان صادر شد

اصفهان- مدیرکل گمرکات استان اصفهان از صادرات کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۲۲ میلیون دلار از این استان در ۱۱ ماه سال جاری خبرداد.‌

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول کوهستانی اظهار داشت: در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ تشریفات صادرات کالا از گمرکات استان اصفهان به مقصد ۹۲ کشور جهان صورت پذیرفته است.

وی افزود: طی این مدت صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان به میزان ۲ میلیون و ۱۱۵ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۳۲۲ میلیون دلار بوده است که تقریباً معادل مدت مشابه سال قبل است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان خاطر نشان کرد: حدود ۶۸ درصد از تشریفات کالاهای صادراتی استان در خارج از اماکن گمرکی و در محل واحدهای تولیدی و انبار صاحب کالا به صورت ارزیابی در محل و ۳۱ درصد به صورت حمل یک‌سره و فقط یک درصد کالاهای صادراتی تخلیه در انبارهای گمرک داشته است.

کوهستانی اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را ۷۵۹ نوع کالا برشمرد و اظهار داشت: طی این مدت ۸۷ درصد از کل محصولات صادراتی گمرکات استان اصفهان شامل؛ چدن آهن و فولاد و مصنوعات آن، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، فرش ماشینی و دستباف، محصولات لبنی و مس و مصنوعات آن بوده است.

کوهستانی پزوه اضافه کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۸۲ درصد از کل صادرات گمرکات استان اصفهان به پنج کشور عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و امارات متحده عربی بوده است.

کد خبر 6035462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha