۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷

امام جمعه قزوین:

داشتن یاران و اطرافیان با تقوا از ویژگی‌های نماینده اصلح است

داشتن یاران و اطرافیان با تقوا از ویژگی‌های نماینده اصلح است

قزوین- امام جمعه قزوین با بیان اینکه امانت داری و داشتن یاران و اطرافیان با تقوا از ویژگی‌های نماینده اصلح است، گفت: آدم متقی اگر با یک آدم نااهل همراهی و دوستی دارد به کار مجلس نمی‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین اظهار کرد: اراده مردم باید به میدان بیاید تا خدا این اراده را محقق کند.

وی با بیان اینکه خدای متعال فرموده ما این اراده را داریم که شایستگان زمین، پیشوایان زمین باشند و وارثان زمین به حساب آیند، افزود: تلاش دشمن بر این است که اسلام ناب محمدی (ص) را در چشم مردم دنیا بی ارزرش کند تا مردم با حقایق اسلام آشنا نشوند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه جهان متوجه حقیقت ناب اسلام شده و مردم امروز بیش از هر زمانی اسلام واقعی را درک کرده است، تاکید کرد: فریاد عدالت خواهی و ظلم ستیزی در جهان بلند شده و این ندا روز به روز بلندتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز برخی‌ها از دروازه عدالت و ظلم ستیزی اسلام با این دین آشنا شده‌اند، تاکید کرد: قلب‌ها و ذهن‌ها با واقعیت اسلام اشنا شده و این روند رو به رشد است.

آیت الله عابدینی با اشاره به فرارسیدن روز امور تربیتی و تربیت اسلامی تاکید کرد: تربیت در نگاه اسلام به معنای دور شدن از پلیدی‌ها و ناپاکی‌ها است.

وی با بیان اینکه جان انسان با آلودگی رنجور می‌شود، افزود: تقوا، نماز و عدالت برای انسان رنجور درگیر آلودگی تفاوتی ندارد اما اگر جان انسان پاک باشد به دنبال پاکان می‌گردد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه قرآن بهترین منبع پاکی برای انسان است، اضافه کرد: انسان پاک تشنه قرآن، دعا، نماز، صداقت، راستی و عدالت است.

وی با بیان اینکه قلب نوجوان و جوان ما پاک است و دشمن به خوبی این را می‌داند، گفت: اظهار کرد: کوتاهی م باعث می‌شود تا دشمن قلب این نسل را غصب کرده و آنچه می‌خواهد را در سرزمین وجودی این افراد بکارد.

آیت الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید کار جهادی کنیم تا کسانی که ارزش حضور در پای صندوق‌های رأی را نمی‌دانند آن را درک کرده و در انتخابات حاضر شوند.

وی رفع شبهه از ذهن مردم را برای شرکت در انتخابات یک اصل دانست و تاکید کرد: اگر کسی بی تفاوت باشد به نفع دشمن کار کرده است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه بی تفاوت‌ها به انتخابات دل صهیونیست‌ها، آمریکای جنایتکار، انگلیسی‌ها و منافقین را شاد می‌کنند، افزود: ناراحتی از وضعیت معیشت و مشکلات جامعه با قهر از صندوق رفع نخواهد شد.

وی با بیان اینکه منتخبین مردم باید اهل صداقت و درستی باشند، عنوان کرد: جامعه به دنبال کسی است که اهل تقوا و انقلابی باشد

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: کسی باید برای مجلس انتخاب شود که عدالت مدار بوده و با فاسد مبارزه می‌کند نه اینکه خودش غرق در فساد باشد.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که برای انتخابات شیوه سالم را در پیش نمی‌گیرند و به ریز و به پاش می‌کنند به کار مجلس نمی‌آید، بیان کرد: امانت داری و داشتن یاران و اطرافیان با تقوا از ویژگی‌های نماینده اصلح است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: حتی یک آدم متقی اگر با یک آدم نااهلی همراهی و دوستی دارد، به کار مجلس نمی‌آید.

امام جمعه قزوین در پایان یادآور شد: همه باید باید دوستی‌هایمان را بر اساس تقوا انتخاب کنیم تا بتوانیم در روز قیامت شفیع یکدیگر باشیم.

کد خبر 6035482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha