۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی خبر داد؛

کشف گازوئیل مخلوط با آب قاچاق در گمرک پیرانشهر

کشف گازوئیل مخلوط با آب قاچاق در گمرک پیرانشهر

ارومیه - مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: در گمرک پیرانشهر، از ۳ دستگاه کامیون تانکردار حامل گازوئیل ترانزیتی گازوئیل مخلوط با آب کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید موسی پور در این زمینه افزود: کارشناسان اداره کل استاندارد آذربایجان‌غربی با همکاری مأموران اداره کل گمرک پیرانشهر، در حین بررسی‌های خود از ۳ دستگاه کامیون تانکردار حامل گازوئیل ترانزیتی از مبدا کشور عراق به مقصد کشور افغانستان، موفق به کشف قاچاق گازوئیل مخلوط با آب شدند.

وی ادامه داد: در پی بازرسی و نمونه برداری کارشناسان استاندارد مستقر در گمرک مذکور از تانکر کامیون‌های حامل ترانزیتی، احتمال وجود آب در باک و محتویات تانکرها داده شد که با ارسال نمونه کالا به آزمایشگاه ارزیابی انطباق مورد تأیید سازمان ملی استاندارد ایران، مشخص شد گازوئیل اظهاری حاوی ناخالصی آب بوده است.

موسی پور اضافه کرد: ۶۷۰۰ لیتر از سوخت ترانزیتی، توسط رانندگان در کشور عراق فروخته شده است که برای یکسان سازی وزن، به همان میزان، آب را به طور ماهرانه‌ای به محموله گازوئیل اضافه کرده و نوعاً با شگرد خاصی جاسازی کردند و قصد این را داشتند که در داخل کشور آب را به نحوی تخلیه و به جای آن گازوئیل یارانه‌دار تأمین شده از کشورمان را جایگزین گازوئیل فروخته شده در عراق کنند.

کد خبر 6035968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha