۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴

فرماندار سبزوار:

تمام امور انتخابات بر عهده مردم است

تمام امور انتخابات بر عهده مردم است

مشهد- فرماندار سبزوار گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری این است که تمام امور انتخابات بر عهده مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ابراهیمی صبح شنبه با حضور در استودیوی انتخابات استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه سبزوار بعد از مشهد بزرگترین حوزه انتخابیه استان است، اظهار کرد: شهرستان‌های جغتای، جوین، خوشاب، ششتمد و داورزن در حوزه انتخابیه سبزوار هستند.

فرماندار سبزوار گفت: ۴۵۴۶ شعبه در استان خراسان رضوی است که ده درصد آن در حوزه انتخابیه سبزوار است، ۱۱ ماه است تمام عوامل اجرایی انتخابات پیگیر برگزاری انتخاباتی سالم، با مشارکت حداکثری در کمال امنیت هستند.

وی با بیان اینکه حدوداً ۲۳۱ هزار نفر در سبزوار واجد شرایط هستند، ابراز کرد: در سبزوار بیش از ۴۶۰۰ عوامل دخیل در انتخابات در قالب هیأت اجرایی نظارت، بازرسی، نیروی‌های امنیتی، برای اجرای انتخابات باشکوه آمادگی کامل را دارند.

ابراهیمی با بیان اینکه از مجموع ۴۴۶ شعب در حوزه انتخابیه سبزوار، ۲۰۴ شعبه مربوط به سبزوار و مابقی در ۵ شهرستان فرعی واقع شده‌اند، افزود: ۱۹۷ شعبه شهری و ۲۴۹ شعبه روستایی، ۳۲۹ شعبه ثابت و ۱۲۵ شعبه سیار هستند.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه ۱۲۳ نفر ثبت نام قطعی در سبزوار انجام دادند، افزود: از این تعداد ۱۶ خانم و ۸۷ نفر مرد هستند، در بررسی صلاحیت‌ها به عنوان داوطلبان حاضر ۷۴ نفر تأیید صلاحیت شدند که ۱۶ نفر انصراف دادند. ۳ نفر به حوزه انتخابیه سبزوار وارد شدند و ۱ نفر از حوزه سبزوار خارج شدند به صورت قطعی ۱۲۵ نفر آمار داوطلبان در انتخابات هستند.

وی در خصوص اقدامات لازم در مشارکت حداکثری و استفاده از تمام ظرفیت‌ها ابراز کرد: انتخابات با چهار محور مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت در دستور کار تمامی شهرستان‌ها و برنامه‌های انتخاباتی قرار گرفته است.

ابراهیمی با بیان اینکه یکی از افتخارات نظام جمهوری است این است که تمام امور انتخابات بر عهده مردم است، افزود: استفاده از ظرفیت‌های تأثیرگذار مانند نخبگان، اندیشه ورزان، جوانان و اصناف، نگاه و تاکید ما بر این بوده در همه امور بتوانیم با رعایت اصل بی طرفی با ۴ راهبرد مدنظر مقام معظم رهبری برگزار کنیم. تاکید داریم در اجرای انتخابات هیچ عهد اخوتی با هیچ حزبی نداریم اجرای انتخابات امانت است.

کد خبر 6036245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha