۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۱۷

روستاییان محور محافل قرآنی باشند

روستاییان محور محافل قرآنی باشند

قزوین- معاون امور فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: روستاییان و عشایرنشینان بایستی محور محافل قرآنی در روستاها و مناطق خود باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی در مراسم بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی روستایی و عشایری اظهار کرد: روستاییان و عشایرنشینان بایستی محور محافل قرآنی در روستاها و مناطق خود باشند.

وی افزود: قرآن مرجع و پناه انسان‌ها در گرفتاری و سختی‌ها است و باید در جامعه اسلامی جاری و ساری شود و نه تنها در کلام، بلکه در عمل هم باید عامل به قرآن باشیم.

وی با اشاره به اهمیت عمل به قرآن و پیاده شدن فرهنگ قرآنی در جامعه افزود: روستاییان بایستی خودشان مکتب و محفل‌های قرآنی ایجاد کنند و این نور را به جامعه روستایی تسری دهند چرا که در حال حاضر نیاز امروز جامعه ما و جهان محتوای قرآنی، اخلاق و معنویت است.

خوئینی اضافه کرد: اگر قرآن در جامعه پیاده شود بسیاری از مشکلات ما در جامعه حل خواهد شد بنابراین بایستی تلاش شود تا فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود.

معاون امور فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه به برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: این دوره از مسابقات با حضور هفت هزار نفر در کشور برگزار می‌شود که خواهران و برادران روستایی و عشایری استان‌های منطقه سه کشور به میزبانی استان قزوین باهم به رقابت خواهند پرداخت که مسابقات کشوری در ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

کد خبر 6036480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha