۶ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۵۹

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

جهاد تبیین نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات دارد

جهاد تبیین نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات دارد

بوشهر- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جهاد تبیین نقش مهمی در زمینه‌سازی برای مشارکت پرشور در انتخابات دارد و در این عرصه باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه شنبه‌شب در نشست شورای اداری استان بوشهر ۱۱ اسفندماه انتخابات بسیار مهمی را در پیش رو داریم که باید زمینه مشارکت حداکثری مردم فراهم شود.

وی بیان کرد: نقش مدیران در عرصه انتخابات و زمینه‌سازی حضور حداکثری مردم در این عرصه مهم سیاسی اجتماعی خیلی مهم است و یکی از آسیب‌های مهم سکوت و محافظه‌کاری است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر مشارکت همه جانبه مسئولان و مدیران در جهاد تبیین و معرفی توانمندی و دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه بخش‌ها تصریح کرد: جهاد تبیین نقش مهمی در زمینه‌سازی برای مشارکت پرشور در انتخابات دارد و در این عرصه باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

خسروپناه با بیان اینکه رقابت کاندیداها در انتخابات باید سالم و به دور از هرگونه تخریب باشد گفت: کاندیداها در مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به گوشه‌ای از توانمندی جمهوری اسلامی در زمینه درمان تصریح کرد: حوزه درمان ایران به گونه‌ای پیشرفت و توسعه یافته که از کشورهای آمریکایی و اروپایی برای درمان به سبب وجود پزشکان حاذق و هزینه درمان کمتر به ایران سفر می‌کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه درمان ایران اسلامی را جهانی دانست و بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پزشکان بانو در ایران بسیار اندک بود و اکنون به ۵۰۰ برابر قبل از انقلاب اسلامی رسیده است.

خسروپناه پیشرفت جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف از جمله، محصولات دانش‌بنیان، هسته‌ای، ساخت شناورهای نظامی و جنگی و دیگر حوزه‌ها را حائز اهمیت و افتخار دانست و تأکید کرد: باید معرفی این توانمندی‌ها در قالب جهاد تبیین مورد توجه مسئولان قرار بگیرد تا جامعه از پیشرفت‌ها مطلع شود.

وی طرح اردوی راهیان پیشرفت از تأکیدات مقام رهبری را یکی از راه‌های جهاد تبیین دانست و اضافه کرد: باید همگان کمک کنند تا دستاوردهای نظام اسلامی در بخش‌های مختلف به جامعه معرفی شود.

خسروپناه با بیان اینکه این استان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، فقهی و دیگر امور از علمای مهم و برجسته‌ای برخوردار است اظهار داشت: علمای استان بوشهر از دیرباز در جامعه اسلامی و حوزه استعمار و استکبارستیزی از جایگاه بالایی برخوردار بودند و اکنون هم دارای علمای برجسته‌ای است.

وی وجود استاندار انقلابی و جهادی و امام جمعه فرهیخته را از ویژگی‌های استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: همه مدیران و فرهیختگان در توسعه و پیشرفت استان نقش مهم و تأثیرگذاری دارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را تاریخ درخشان مبارزه با استعمار و استکبار دانست و خاطرنشان کرد: استان بوشهر در ادوار مختلف تاریخی نقش مهمی در مبارزه با استعمار و استکبار داشته و در این راستا شهدایی تقدیم شده است.

خسروپناه تولیدات صنایع دستی استان بوشهر را منحصر به فرد دانست و اضافه کرد: بانوان هنرمند استان بوشهر در تولید صنایع دستی خالق محصولات بسیاری هستند که لازم است نمایشگاه دائمی تولیدات صنایع دستی استان بوشهر ایجاد شود.

کد خبر 6036652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha