۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹

مدیرکل امور عشایر فارس:

کوچ زمینی عشایر فارس از ۵ فروردین و کوچ ماشینی از ۲۳ اردیبهشت است

کوچ زمینی عشایر فارس از ۵ فروردین و کوچ ماشینی از ۲۳ اردیبهشت است

شیراز - مدیرکل امور عشایر فارس گفت: کوچ بهاری عشایر به صورت زمینی از ۵ فروردین ماه و کوچ ماشینی عشایر نیز بر اساس تقویم اعلام شده از طرف منابع طبیعی استان فارس از۲۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید کریمی با اعلام این خبر گفت: کوچ عشایر استان فارس به صورت مستمر از طریق ۱۰ اکیپ سیار مدیریت کوچ، متشکل از دو اکیپ در ستاد استان فارس و مابقی در شهرستان‌های قشلاقی راه اندازی می‌شود.

این مقام مسؤول در رابطه با تنش‌های کم آبی و خشکسالی نیز گفت: عشایر کوچرو به دلیل کمبود بارش و خشکسالی مراتع، جهت تأمین علوفه دام در مسیر کوچ دچار مشکلاتی خواهند شد که در این راستا تلاش می‌گردد، توسط مجموعه تشکل‌های عشایری استان فارس شامل یک اتحادیه مرکزی در سطح استان و ۲۳ شرکت تعاونی عشایری، کارخانه خوراک دام فیروزآباد و میدان دام عرضه دام شهرستان ممسنی از نظر میزان علوفه مورد نیاز برای تعلیف دام و همچنین ارزاق عمومی شامل آرد و سایر کالاهای اساسی مورد حمایت قرار گیرند.

مدیرکل امور عشایر فارس در ادامه افزود: کوچ بهاری عشایر به صورت زمینی از ۵ فروردین ماه آغاز و با توجه به اعلام تقویم زمانبندی کوچ عشایر و اعلام به شهرستان‌ها، امید است عشایر استان فارس از هر گونه کوچ زود هنگام و بدون برنامه که موجب از بین رفتن مراتع در شهرستان‌های ییلاقی می‌شود پرهیز کنند.

کریمی با تاکید بر اینکه کوچ ماشینی عشایر نیز بر اساس تقویم اعلام شده از طرف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از ۲۳ اردیبهشت ماه شروع خواهد شد از عشایر خواست تا با هماهنگی ارگان‌های ذیربط از جمله دامپزشکی، منابع طبیعی، نیروی انتظامی اقدام به کوچ نمایند.

وی با بیان اینکه دامداران عشایر موظف بیمه نمودن، پلاک‌کوبی و تهیه کارت تردد قبل از کوچ می‌باشند افزود: در صورت اجرا نکردن پلاک‌گذاری دام نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می‌کند.

مدیرکل امور عشایر فارس با بیان اینکه تنها مدیریت کوچ بر عهده اداره کل امور عشایر است افزود: یکی از رسالت‌های مهم اداره کل امور عشایر ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان عشایر در حین کوچ است و در همین راستا تمهیدات لازم جهت تأمین آب شرب سالم و بهداشتی توسط تانکرهای آبرسانی در حین کوچ و همچنین تأمین خوراک دام و سایر ملزومات دیده شده است.

کد خبر 6037717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha