۸ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۱۹

با مهر انتخاب کنید؛

بدری هاشمی‌نسب

 بدری هاشمی‌نسب

مازندران - « بدری هاشمی‌نسب» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

  • استان: مازندران
  • حوزه انتخابیه: ساری و میاندورود
  • شعار انتخاباتی: (ما شعار نمی‌دهیم ما طالب حقیم)

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

بدری هاشمی نسب یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در بخش کشوری را می‌خوانید:

  • رزومه:

- کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی، دانشجوی دکترای دانشگاه آزاد تهران دانشکده علوم و تحقیقات واحد امارات در رشته کیفری و جرم شناسی دارای مدرکDBA از مؤسسه دانش پژوهان اصفهان دانش پذیر دوره POST DBA از دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

  • سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی دانشجوی دکترای دانشگاه آزاد تهران دانشکده علوم و تحقیقات واحد امارات در رشته کیفری و جرم شناسی. دارای مدرکDBA از مؤسسه دانش پژوهان اصفهان دانشپذیر دورهPOST DBA از دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

اصلاح قوانین نادرست که که دست و پاگیر است

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

تجمل گرایی تبدیل به زیاده خواهی می‌شود و ناخودآگاه مسیر درست نمایندگی را گم کرده و به ناکجا آباد کشیده می‌شود. نماینده باید هر لحظه به این موضوع توجه داشته باشد که برای چه کاری وارد مجلس شده آیا برای آبادانی شهر خود آمده یا برای پرکردن جیب خود؟ ضرورت ایجاد برنامه‌ای منظم برای رسیدن به اهداف نمایندگی که همان رساندن صدای مردم شهر به مجلس و بازگو کردن مشکلات جامعه و تلاش برای رفع آنها است.

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

صددرصد تأثیر دارد قانونی که مجلس وضع می‌کند باید پیگیر باشد که توسط قوه مجریه درست اجرا شود و قوه قضائیه در درست اجرا شدن این قوانین نقش اساسی دارد البته به شرط رعایت حق و عدالت یکسان و برای همه

* مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

قطعاً نماینده‌ای که با رأی مردم وارد مجلس می‌شود باید اعتماد مردم را جلب کند و جلب این اعتماد جز از راه رساندن حرف دل آن مردم به مجلس و گرفتن حق آنها نیست که اگر غیر از این باشد صدای اعتراض مردم نه تنها آن نماینده را بی اعتبار می‌کند بلکه مجلس شورای اسلامی را نیز زیر سوال می‌برد

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

مردمی بودن یعنی از جنس خود مردم. یعنی در شهر زندگی کرده و با مشکلات شهر آشنا باشد بداند در داد گاه‌ها آیا عدالت برقرار است یا خیر. بداند در کوچه و بازار شهر آیا امنیت وجود دارد؟ بداند درد مردم چیست؟ کار، درآمد، ازدواج، وام، مسکن، آسایش و رفاه نسبی نماینده که از مشکلات مردم جامعه اش بی اطلاع باشد حرفی برای گفتن ندارد در مجلس… فقط شعار دادن به درد مردم نمی‌خورد. مردم نیاز دارند. شاهد بهبود اوضاع باشند و نماینده‌ای که برای رضای خدا قدم در این راه می‌گذارد قطعاً قصد شعار دادن ندارد و به بهبود و رفاه و آرامش و آسایش مردم شهرش می‌اندیشد و تا پای جان از آن دفاع می‌کند.

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

باید این جمله که ایران وطن ماست را هیچ گاه فراموش نکند و هر خیری را که برای مردم شهر خود می‌خواهد برای کل هموطنان خود هم بخواهد ایران خانه ماست

کد خبر 6038469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha