۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴

«با مهر انتخاب کنید»

سید لطیف فاضلی

سید لطیف فاضلی

اهواز- «سید لطیف فاضلی» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

استان: خوزستان

حوزه انتخابیه: اهواز، باوی، حمیدیه و کارون

شعار انتخاباتی: مطالبه گری برای خوزستان


پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«سید لطیف فاضلی» یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

سوالات کشوری:

مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

۱. عدم تفکیک قوا ۲. ضعف نظارتی مجلس ۳. عدم دخالت دادن اسناد بالادستی که سال‌ها پژوهش شده است در بودجه سالانه دولت و برنامه‌های پنج ساله

مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

برای تقویت نقش نظارتی باید به اصل تفکیک قوا پایبند بود و اصل شفافیت را مورد تدقیق قرار داد، ضمناً حمایت قانونی قاطع مجلس از رکن چهارم دموکراسی یعنی رسانه‌ها و همچنین سوت زنان برای تقویت بعد نظارتی و کاهش فساد بسیار ضروری است،

همچنین برای تقویت بنیه تقنینی باید به پژوهش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس توجه جدی کرد و آنها را در تدوین قانون مورد توجه قرار داد

نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

نماینده‌ای که اسیر تجمل‌گرایی شود، نمی‌تواند برای جامعه به درستی تصمیم بگیرد زیرا از واقعیات جامعه دور شده و همه طبقات جامعه را در نظر نخواهد گرفت و به نفع چهار درصدی‌ها تصمیم خواهد گرفت و قانون وضع می‌کند.

مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

اگر نمایندگان نسبت به مردم مسئولیت پذیر نباشند، مردم را نسبت به دولت و نظام بدبین خواهند کرد زیرا آنها وکلای ملت هستند و مردم برای امورشان به آنها رأی داده و به آنها پناه آورده‌اند.

سوالات استانی:

مسئله بیکاری یکی از مهمترین چالش‌های استان خوزستان است. شما برای رفع این مشکل در حوزه انتخابیه خود چه برنامه‌ای دارید؟

بیکاری به عنوان معضل بزرگ کشور و البته خوزستان است که اگر در استان‌های دیگر وجود دارد که منابع خوزستان را دارا نیستند شاید قابل توجیه باشد اما این حجم از بیکاری در خوزستان قابل توجیه نیست و کارکرد دولت‌ها در قبال خوزستان از جمله مسائلی است که در تدوین گفتمانی جدید باید به آن پرداخت.

یکی از مشکلات اغلب شهرهای استان خوزستان، فرسوده بودن و ناکارآمد بود شبکه فاضلاب است، برای رفع این مشکل در حوزه انتخابیه خود چه برنامه‌ای دارید؟

علاوه بر اختصاص بودجه برای فاضلاب خوزستان از سوی رهبر انقلاب در سال‌های اخیر، ضمن اختصاص کامل بودجه‌های دولت، نظارت جدی بر حسن انجام کار برای رفع کامل معضل فاضلاب اهواز و بسیاری از شهرستان‌های خوزستان ضروری است.

احداث شبکه دفع آب‌های سطحی توسط شهرداری‌ها به خصوص شهرداری اهواز و جلوگیری از طغیان فاضلاب از جمله مسائلی است که باید پیگیری شود. مجلس بُعد نظارتی خود را در این زمینه تقویت و دولت اولویت‌ها را تشخیص دهد.

آیا شما برنامه‌ای برای رفع مشکلات آشامیدنی و کشاورزی حوزه انتخابیه خود دارید؟

ابتدا باید پروژه‌های انتقال به فلات مرکزی را متوقف و یا حداقل از توسعه آنها جلوگیری کرد. باید بررسی شود که دلایل انتقال آب آنچه دولت به آن اذعان دارد برای آب آشامیدنی یا کشاورزی است. اسناد مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که این پروژه‌ها در دراز مدت آثار مخربی را برای استان‌های مبدا خواهد داشت.

در زمینه کشاورزی باید به سمت بهینه کردن مصرف آب گام برداشت و طرح‌های نوین را اجرایی کرد و سهمیه تالاب‌های خوزستان از خاطر انتقال دهندگان آب محو نگردد.

مشکل اصلی استان خوزستان را چه می‌دانید و راهکار حل آن چیست؟

به اعتراف اسناد مرکز پژوهش‌های مجلس، مشکلات کشاورزی و مسئله آب و مباحث زیربنایی از جمله فاضلاب بیش از ۵۰ درصد مشکلات خوزستان را در بر می‌گیرد. اما به عقیده بنده علاوه بر مسائل مطرح شده، به لحاظ نرم افزاری در استان خوزستان نیاز به تدوین گفتمان‌ها و پارادیم‌هایی داریم که زاویه دید مسئولان استانی و البته کشوری نسبت به مسائل مشکلات خوزستان تغییر دهیم. ما نیازمند نگاه دید برای تعیین اولویت و تغییر اولویت‌ها در خوزستان هستیم. در حال حاضر اولویت‌ها در خوزستان وارونه است و این وارونگی مردم را آزار می‌دهد.

کد خبر 6038904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha