۹ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۳۳

فرماندار بهار عنوان کرد؛

آمادگی حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ برای برگزاری انتخابات پرشور

آمادگی حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ برای برگزاری انتخابات پرشور

همدان-فرماندار بهار گفت: حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ برای برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم، قانونمند و با حضور حداکثری مردم آماده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی فیض اللهی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات یکی از مهمترین مصادیق مردم سالاری دینی و نمود مشارکت مردم در اداره جامعه و تعیین سرنوشت خویش است.

وی افزود: تعداد واجدین شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه ۲۱۶ هزار و ۱۰۴ نفر هستند.

رئیس حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ گفت: در شهرستان بهار ۱۰۲ هزار و ۶۷۴ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این شمار ۵۰ هزار و ۳۱۰ نفر زن و ۵۲ هزار و ۳۶۴ نفر مرد هستند و ۱۵۰۰ نفر رأی اولی در انتخابات شرکت خواهند کرد و برای نخستین بار می‌توانند با حضور در پای صندوق‌های رأی در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: در شهرستان کبودراهنگ ۱۱۳ هزار و ۴۳۰ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این شمار ۵۵ هزار و ۵۸۰ نفر زن و ۵۷ هزار و ۸۵۰ نفر مرد هستند.

فیض اللهی با اشاره به ثبت نام کنندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ افزود: از ۸۱ نفر از ثبت نام کنندگان در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ، در نهایت ۴۴ نفر به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: ۲۰ نفر از این تعداد انصراف داده و ۴ نفر تغییر حوزه انتخابیه دادند و از افراد ثبت نامی، ۱۱ نفر رد صلاحیت شده و ۲ نفر عدم احراز شده‌اند.

فیض‌اللهی بیان داشت: ۱۱۹ شعب اخذ رأی در شهرستان بهار و ۱۴۲ شعبه در شهرستان کبودراهنگ برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است و قریب به ۲ هزار نفر از عوامل اجرایی در حوزه انتخابیه فعالیت خواهند داشت.

فرماندار شهرستان بهار نرخ مشارکت در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی را ۵۵.۲۳ درصد عنوان کرد و افزود: برابر ماده ۵۶ قانون انتخابات آخرین مهلت انصراف از نامزدی مجلس شورای اسلامی در ساعت ۸ صبح ۸ اسفند پایان یافته و انصراف پس از زمان مذکور یا عدول از انصراف به هیچ وجه پذیرفته نیست.

وی تاکید کرد: حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ برای برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم، قانونمند و با حضور حداکثری مردم آماده است و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی اتخاذ شده است.

کد خبر 6039584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha