۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹

«با مهر انتخاب کنید»

محمدجواد آقابیگی

محمدجواد آقابیگی

فارس - «محمدجواد آقابیگی» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

استان: فارس

حوزه انتخابیه: فسا

شعار انتخاباتی: اصلاح قانون، رفع مشکلات، رفاه مردم


پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی‌در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

محمدجواد آقابیگی یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی‌است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

رزومه:

محمدجواد آقابیگی فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر، کارمند دانشگاه آزاد فسا

سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

مهمترین راهکار آسیب‌های موجود سوال از رئیس جمهور و وزیران درباره عملکردشان و دادن راه حل به دولت برای بهبود اوضاع معیشتی مردم است.

* مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

باید افرادی را برای سرکشی به بخش‌های مختلف اقتصادی و ادارات و… بفرستند و تخلف‌ها را به قوه قضائیه بفرستند.

* نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

باید تمام درآمد و حقوق نمایندگان به اطلاع مردم برسد و در صورت هر گونه تجمل گرایی نماینده باید پاسخگو باشد.

* همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

باید مجلس و دولت راهکارهای عملی را پیشنهاد داده و با مشاوره از افراد متخصص راهکارهای پیشرفت کشور را بررسی و اجرا نمایند.

* مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

باعث دلسردی مردم نسبت به مسؤولین شده و باعث می‌شود مردم نسبت به مشارکت در انتخابات دلسرد شوند.

* مردمی‌بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد؛ بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

باید هفتگی به یکی از بخش‌ها و روستاها سرکشی نماید و مشکلات را به گوش مسؤولین شهر واستان و کشور برساند و در راه رفع مشکلات قدم بردارد.

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی‌زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

باید در قانونگذاری کل کشور را در نظر بگیرد و با مشاوره از مردم و اندیشمندان بهترین رأی و تصمیم‌گیری برای تصویب قانون‌ها بگیرد.

سوالات استانی:

* فارس از جمله استان‌های دارای تنش آبی است. کمبود آب شرب در شیراز، خالی شدن روستاها به دلیل خشکسالی و … از جمله پیامدهای این تنش هستند. برای حل این معضل چه برنامه‌ای دارید؟

بایستی آب دریا که تصفیه می‌شود از طریق لوله کشی جهت مصارف کشاورزی استفاده شود و از آب لوله کشی شهری برای آبیاری کشاورزی استفاده نشود. در برخی از کشورهای پیشرفته آب‌هایی که در حمام و شستشوی لباس و ظروف و… استفاده می‌شود با لوله کشی به یک مخزن بزرگ می‌رود و ابتدا آب را تصفیه می‌کنند و سپس جهت مصارف صنعتی و کشاورزی استفاده می‌کنند.

* کوه‌خواری و جاده‌سازی در منابع طبیعی از جمله معضلات استان فارس است. کوه «سرک» در منطقه کازرون از جمله این کوه خواری‌ها و تغییر کاربری‌ها است. برای حفظ منابع طبیعی استان فارس چه رویکرد و سیاستی را دنبال خواهید کرد؟

بایستی نظارت کامل از طریق استاندار و اداره منابع طبیعی بر روی تغییر کاربری‌ها انجام شود و از دادن هر گونه مجوز برای اینگونه کارها جلوگیری شود.

* فارس از جمله کانون‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود. برای حفظ ابنیه تاریخی فارس و توسعه گردشگری در این استان چه برنامه‌ای دارید؟

باید ابنیه تاریخی مورد بازسازی قرار گیرد و با ساخت امکانات رفاهی و هتل و.‌.. گردشگران را جذب نمایند.

محمدجواد آقابیگی

کد خبر 6039633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha