۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶

مهر گزارش می‌دهد؛

«اثر انگشت» زیباترین اثر تاریخی کشور

«اثر انگشت» زیباترین اثر تاریخی کشور

سنندج_ «اثرانگشت» زیباترین اثر تاریخی کشور ایران اسلامی است که در طول تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی در جریان برگزاری انتخابات بارها و بارها با انگشتان دست مردمان این کشور به ثبت رسیده است.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: تاریخ کردستان را که ورق بزنیم هر صفحه‌اش سرشار از اصالت و فرهنگ مردمان این دیار است، از بافت تاریخیش گرفته تا پوشش و زبان کردی این مرز و بوم زبانزد است، از کرد و کردستان هر چه بگوییم به حماسه سازی‌ها و نقش اثرگذارشان در عرصه‌های مختلف این کشور نمی‌توان پرداخت اما سال‌هاست که علیرغم گذشت چهل و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران باز هم کرد و کردستانی با حضور در عرصه‌های مختلف، صفحات پر افتخار تاریخشان را قطورتر می‌کنند.

امروز در یازدهمین روز از اسفند ۱۴۰۲ کشور شاهد برگزاری رویدادی سرنوشت ساز است، رویدادی که هر شهروند و هموطنی در وقوع آن نقشی دارد و هر کسی برای زیباتر شدن آن قدمی باید بردارد و اثری خلق کند.

«انتخابات» رویدادی است که امروز با اثر انگشت تک تک مردمان این مرز و بوم به حماسه‌ای ماندگار و به یادماندنی تبدیل می‌شود و هرچه مشارکت مردم بیشتر باشد سربلندی بیشتری را برای شهر و دیار فراهم می‌کند.

امروز هم کردستانی‌ها با حضور در پای صندوق‌های رأی و از همان ساعات نخست اخذ رأی آمده‌اند تا با «اثر انگشت» خود زیباترین اثر تاریخی کشور را به ثبت برسانند.

از دقایقی قبل رأی گیری در کردستان آغاز شد و نخستین رأی با «اثر انگشت» یک مرد سنندجی در مسجد جامع این شهر به ثبت رسید.

فعالیت ۲۵ هزار عوامل اجرایی و نظارتی در کردستان

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان، با حضور در پای صندوق رأی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یک هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رأی در سراسر استان کردستان شامل ۵۸۹ شعبه شهری، ۷۰۷ شعبه روستایی و تعداد ۶۸۴ شعبه ثابت و ۶۱۲ شعبه سیار با ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی و نظارتی در استان کردستان فعال است.

مهدی رمضانی با بیان اینکه ۱۳۲ کاندیدای قطعی داریم که ۱۵ نفر خانم و مابقی آقا هستند، افزود: این تعداد در پنج حوزه انتخابیه رقابت می‌کنند و برای خبرگان رهبری نیز چهار نفر برای ۲ کرسی رقابت دارند.

وی اضافه کرد: همه شعب اخذ رأی به صورت آنلاین هستند و هیچ شعبه آفلاینی نداریم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات آپدیت می‌شود.

«اثر انگشت» زیباترین اثر تاریخی کشور



وی بیان کرد: تعداد واجدان اخذ رأی استان کردستان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر است و از این تعداد هشت هزار نفر رأی اولی هستند.

یازده اسفند روز سرنوشت ساز ایران اسلامی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: امروز روز مهم و حساس و سرنوشت سازی برای کشور است و از جهات مختلف حائز اهمیت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سادات در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات دشمنان و بدخواهان را ناامید می‌کند و آنان را که از گرما و شور حضور مردم همواره ناراحت هستند حضور در این انتخابات بیشتر ناراحت می‌کند.
وی بیان کرد: انتخابات با حضور پرشور مردم راهکاری برای عبور از مشکلات پیش رو و هموار کردن مسیر رسیدن به اقتدار و امنیت، توسعه و پیشرفت است که این وحدت و انسجام مردمی و حضور پرشور این راه را ممکن می‌کند.

وی عنوان کرد: انتخاب افراد شایسته با رأی بالای مردم که بتواند مسیر دولتمردان در انجام خدمت را هموار کند ارزشمند است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: هر کس دل در گروه میهن عزیز دارد و دوست دارد در انتخابات شرکت کند بداند که این کار او پشتوانه ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سادات اذعان کرد: وقتی کشور پشتوانه مردمی دارد فکر طمع دشمن را بر دست اندازی بر ما از بین می‌برد و حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی و قانونی برای ما است.

وی خاطرنشان کرد: خلق حماسه دیگر در کردستان با حضور مردم مهم است و برای توسعه فرهنگی استان نقش مردم در حضور در انتخابات حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش است و شرکت مردم در انتخابات مؤلفه رشد سیاسی و توسعه فرهنگی است.
«اثرانگشت‌ها» گویی این بار ماندگار خواهد شد اگر اصلح‌ترین‌ها انتخاب و راهی مجلس شوند و آینده روشنی را برای مردم رقم بزنند.

کد خبر 6040886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha