۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

کاندیدای اصلح نسبت به قانون و بیت المال حساس است

کاندیدای اصلح نسبت به قانون و بیت المال حساس است

قزوین- نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: کسی برای مجلس اصلح است که برای او قانون و اجرای آن و بیت المال اهمیت داشته باشد.

آیت الله عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جایگاه مردم در دین اسلام و قرآن با بیان اینکه خدای متعال برای انسان ارزش قائل شده است، اظهار کرد: خداوند می‌فرمایند «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ» و این یعنی برای همه انسان ارزش قائل شده و آنها را با کرامت آفریده است.

در نگاه دین مردم باید در سرنوشت خود مشارکت داشته باشند

وی افزود: خدا در جاهای زیادی می‌فرماید «وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ؛ فتح و پیروزی نصیب کسی نشود مگر از جانب خدای توانای دانا» اما در جای دیگری به پیغمبر (ص) خود می‌فرماید که با خدا با مؤمنین نصرت می‌دهد و این یعنی با وجود مردم کار پیش می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خداوند تاکید دارد که کارها باید در مجرای خود قرار بگیرد و مردم باید خود در سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: در سوره حدید می‌فرمایند «لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمِیزانَ لِیَقُومَ النّاسُ بِالْقِسْطِ» و این یعنی ما همه پیغمبرها و کتب را فرستادیم تا مردم خود و بدون تهدید به قسط و عدل قیام کنند.

آیت الله عابدینی ادامه داد: تاکید خداوند بر این است که مردم خود حرکت کرده و با فطرتی بیدار و انگیزه‌های درونی به حرکت در بیایند و این نشان از ارزشی است که دین برای انسان قائل شده و او را خلیفه خدا می‌داند.

جمهوری اسلامی بستر حضور مردم را فراهم کرده است

وی گفت: جمهوری اسلامی بستر حضور مردم را فراهم کرده و راهکارهای به میدان آمدن مردم ر ایجاد کرده است اما مردم دارای خرده فرهنگ‌های متفاوتی هستند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اینکه همه ما هواهای نفسانی را کنار گذاشته و فریب آدم‌هایی که دنبال مرید می‌گردند را نخوریم و مراقب کرامت انسانی خود و مردم و اصول و مبانی دین و کشور باشیم یک مسئله اساسی است.

کاندیدای اصلح نسبت به قانون و بیت المال حساس است

وی گفت: در این زمینه‌ها هر روز که پیش رفته‌ایم شرایط بهتری به نسبت قبل داریم اما آن کسانی که دنبال هوا و هوس هستند بیکار ننشسته و دنبال این هستند که دیگران را نیز پیرو هوا و هوس خود قرار دهند و این هنر دغدغه مندان، اهل فرهنگ و اخلاص و عبادت است که هم خود را مخلص بار آورده تا جای هوا و هوس، تسلیم خدای خود باشند و هم جامعه را به گونه‌ای بار بیاوریم که خدا را رها نکرده و دنبال هوا پرستی، آدم پرستی و حزب و منفعت پرستی باشند.

نماینده باید قانون‌شناس باشد

آیت الله عابدینی با اشاره به شاخصه‌های نماینده اصلح تصریح کرد: برای انتخاب صحیح ابتدا باید بدانیم که دنبال چه کسی هستیم و قرار است چه کسی را انتخاب کنیم.

وی اظهار کرد: ما در اصل دنبال کسی که هستیم که در جایگاه قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون قرار می‌گیرد پس نیاز است که قانون شناس بوده و درک درستی از قانون داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: کسی را می‌توانیم به عنوان اصلح ببینیم که نسبت به دیگر افرادی که کاندیدا شده‌اند بر حسن اجرای قانون دغدغه مندی بیشتری داشته باشند و برای او، قانون و اجرای آن و بیت المال اهمیت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی به حسن اجرای قانون ملتزم باشد پای قانون خواهد ایستاد، بیان کرد: کسی که ایمان داشته باشد بر اساس ایمان و تقوا تصمیم خواهد گرفت.

کاندیدای اصلح نسبت به قانون و بیت المال حساس است

فرد اصلح حافظ منافع ملت است

آیت الله عابدینی گفت: نماینده مجلسی مثل مرحوم شیبانی حتی غذای مجلس را نمی‌خورد و از خود مراقبت می‌کند اما گاهی هم فردی را داریم که مجلس را وسیله‌ای برای جمع آوری مال حرام و حلال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اصلح کسی است که ایمان قوی و صداقت دارد و حلال و حرام را رعایت کرده و تعهد دارد و پای سوگندی که یاد کرده می‌ایستد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: فرد اصلح در مجلس منافع ملت را در قانونگذاری رعایت کرده و اقتدار و عزت جمهوری اسلامی را رعایت می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: اصلح در نظام مقدس جمهوری اسلامی کسی است که در انتظار ظهور منجی است و در زمان غیبت به این شناخت رسیده که باید همراه دین و یاور ولی امر مسلمین در زمان غیبت باشد.

کد خبر 6041146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha