۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۵۳

رییس کل دادگستری یزد:

اقناع جامعه برای مشارکت بالا در انتخابات ضروری است

اقناع جامعه برای مشارکت بالا در انتخابات ضروری است

یزد_ رییس کل دادگستری یزد پیگیری و تبیین راهکارهای مناسب و تلاش برای اقناع جامعه و هدایت به سوی مشارکت بالا را یک وظیفه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری عصر پنجشنبه در جلسه پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان یزد، در دادگستری اظهار کرد: ۳۸ عنوان مجرمانه در قانون فقط مربوط به روز رأی گیری است که انتظار است همه عوامل، نظارتی، اجرایی و انتظامی در پیشگیری از این جرایم تلاش خود را معطوف دارند.

وی گفت: عمل به مُرِّ قانون و التزام به رعایت قوانین و قواعد انتخابات، زمینه ساز برگزاری یک انتخابات پرشور و دشمن شکن است.

رییس کل دادگستری یزد برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی در خصوص قوانین مرتبط با جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان را بسیار اثرگذار دانست و بیان کرد: کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای ضابطان خاص، عوامل اجرایی و نظارتی، نامزدهای انتخاباتی و اعضای ستادهای تبلیغاتی و فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه باعث شده تا استان یزد کمترین میزان تخلف و جرم انتخاباتی را تا این لحظه داشته باشد.

وی، حفظ و صیانت از نظام اسلامی را امری واجب و ضروری دانست و تأکید کرد: حفظ نظام اسلامی به عنوان مقدمه حفظ و دفاع از اسلام، یک قاعده فقهی، علمی و عقلی است که از آن به عنوان یک امر واجب یاد می‌شود.

دهشیری ادامه داد: اکنون حضور و مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی، رأی به حفظ نظام، دفاع از کیان اسلام و ضربه مهلکی به دشمنان قسم خورده و معاندین نظام اسلامی است.

رییس کل دادگستری استان یزد عنوان: رأی دادن و حضور مردم در انتخابات، علاوه بر تأثیر گذاری در قدرتمند شدن نظام اسلامی، دفاع از آرمان‌های انقلاب است که در راستای منویات مقام معظم رهبری راه و مسیر اصلاح کشور از آن می‌گذرد.

وی انتخابات را تجلی اراده مردم در حرکت رو به جلو و تعالی کشور ذکر کرد و گفت: این مردم هستند که با انتخاب کاندید اصلح خود در پیشرفت و توسعه کشور نقش آفرین هستند و سرنوشت آینده این سرزمین را تعیین می‌کنند.

دهشیری با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد مانع و کاهش مشارکت در انتخابات دارد بیان داشت: رأی دادن یک حق و تکلیف است و چون این حق در قوی شدن نظام جمهوری اسلامی مؤثر واقع شده، دشمن تلاش دارد این انتخابات را کمرنگ کند.

وی عنوان کرد: وظیفه دستگاه‌های نظارتی بسیار مهم و حساس است و باید وظایف قانونی خود را در راستای صیانت از حقوق عامه و حفظ سلامت انتخابات به بهترین شکل انجام دهند.

دهشیری تاکید کرد: با انتخاب اصلح و حضور پرشور و حداکثری در پای صندوق‌های رأی می‌توان علاوه بر تقویت حس امید، نشاط و شادابی یک مجلس قوی با اراده به دست مردم تشکیل می‌شود.

رییس کل دادگستری استان در اظهار امیدواری کرد: در انتخابات پیش‌رو نمایندگانی صالح، توانمند، متعهد، مسئولیت پذیر و وظیفه شناس انتخاب شوند و در اسرع وقت به حل مشکلات کشور بپردازند.

کد خبر 6041314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha